Utesäljare

Arbetsbeskrivning

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

För dig som har ett genuint intresse av att utvecklas och arbeta med försäljning erbjuder vi ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med dina kollegor har du affärsansvaret för att sälja transport- och logistiklösningar som möter våra kunders behov och förväntningar.

Arbetsuppgifter
Schenker AB är marknadsledande i Sverige inom transport- och logistiktjänster. Vill du bidra till ökad försäljning och bygga starka affärsrelationer i ett framgångsrikt och väletablerat företag så är det här arbetet för dig. Vi söker därför en förtroendeingivande och engagerad kundansvarig utesäljare med kunden i fokus till vårt kontor i Västerås.

Tjänsten erbjuder dig ett utmanande och stimulerande arbete med ansvar för att utveckla försäljningen till såväl nya som befintliga kunder.

Genom nära samarbete med kunden säkerställer du ökad kundtillfredsställelse, underhåller och utvecklar relationen samt ser till att kunden har god kännedom om Schenkers erbjudande och kvalitet.

Målet med tjänsten är att skapa transportlösningar som svarar mot kundernas behov och ger tillfredsställande lönsamhet för båda parter.

I ditt arbete ansvarar du även för att vara väl insatt i kundens verksamhet, bransch och utveckling.

Vi ser till att du har de nödvändiga arbetsverktyg som krävs - tjänstebil, mobil och dator.

Din profil
Du trivs med arbetsdagar fyllda av aktiviteter, förhandlingar, framgångar och resultat.

Du har god erfarenhet av framgångsrik tjänsteförsäljning. Har du erfarenhet från branschen är det starkt meriterande.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter ett högt engagemang, motivation, uthållighet och ett starkt kund- och resultatfokus.

Du har lätt för att fatta beslut och känner dig bekväm i förhandlingssituationer. Du inger förtroende och har lätt för att bygga goda relationer på ett affärsmässigt sätt.

I ditt arbete är du van att arbeta självständigt, har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att utveckla befintliga affärer och skapa nya.

För att lyckas med uppgiften krävs en stark egen motor och att du tar ett stort eget ansvar men även att du uppskattar ett nära samarbete med dina kollegor i organisationen.

Svenska och engelska i tal och skrift, goda kunskaper i MS Office, CRM-system samt körkort är ett krav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Information och ansökan
För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Jesper Nääf Distriktschef, på e-post: jesper.naaf@dbschenker.com

Urvalsprocessen kommer att ske löpande.

Din ansökan skickar Du senast den 9 september 2016 till: www.hrsupporten.se/schenkerab.php

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 25 juli 2016

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024