OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vi söker en resultatorienterad utesäljare med ansvar för dokumenthantering till Ocay i Östersund. Som säljare tar du ägande för utvecklingen av din egen kundplattform i eget distrikt och du rapporterar direkt till Regionala Försäljningschefen. Du kommer in i ett expansivt skede av bolagets historia och får ett stort eget mandat att skapa lönsam tillväxt genom att ta nya kunder ombord och bredda befintliga. Du har en framgångsrik bakgrund som företagssäljare, gärna från branschen eller från andra (relaterade) produkt- eller tjänstebranscher, såsom IT och drivs av att leva nära dina kunder och att ge exceptionell service.
Om företaget
Ocay ägs av Scandinavian Office Group AB och är Sveriges ledande kontorsvaruföretag. Bolaget omsätter ca 1,1 miljarder kr och har 500 anställda. Försäljningen riktas huvudsakligen mot företagskunder och baseras på en multikanalstrategi bestående av ca 130 säljare, 39 butiker, e-handel, innesälj, kundsupport och kataloger.
Ocay styrka ligger i storleken kopplat till det lokala engagemanget med butiker och hög servicegrad, i kombination med ett mycket brett sortiment. Försäljningsorganisationen är uppdelad i 14 olika regioner med butiker/säljkontor från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Kunderna inkluderar allt från det lilla företaget till koncernföretag, kommuner och landsting.
Mer om tjänsten
Du ansvarar för eget distrikt i Jämtland/Härjedalen med fokus på medelstora företagskunder. Du får en portfölj av existerande kunder att vidareutveckla och ansvarar också för nykundsbearbetning. Du mäts på omsättning, TB och relevanta aktivitetsnivåer. Du kommer att ha ett stort eget mandat, goda utvecklingsmöjligheter och blir en del av ett vinnande team som har roligt tillsammans. Säljkontoret är på Bangårdsgatan 31 i Östersund i anslutning till butikslokalen där du sitter tillsammans med det övriga säljteamet.
Din profil
Vi söker en utesäljare som har dokumenterat goda försäljningsresultat och som drivs av att nå högt uppsatta mål. Du har vana från offert- och avtalsskrivande och har jobbat i affärssystem. Du har god vana av att presentera olika finansieringslösningar för kund. Erfarenhet av dokumenthantering och/eller spetskompetens inom Sharp-produkter är meriterande. Med naturlig pondus och ett positivt ”mind set” skapar du med lätthet relationer och förtroenden. Du är personlig och levererar utomordentlig service utan att ge avkall på lönsamheten i affären. Du är lösningsfokuserad, bra på att kommunicera information och vinnlägger dig om att jobba systematiskt och strukturerat.
B-körkort är ett krav och tjänstebil ingår. Etablerade kundnätverk är meriterande.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com, med bifogat CV och personligt brev. Vi bearbetar inkomna ansökningar löpande och sista ansökningsdatum är 5 juni. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Malmqvist på Dreamwork på 08 446 47 14, eller anna.malmqvist@dreamwork.com
Om Dreamwork
Dreamwork har sedan 2006 etablerat sig som en förnyare inom personallösningar där vi arbetar utifrån en vision att leverera de bästa lösningarna på våra kunders utmaningar. Våra konsulter är seniora med lång erfarenhet från rekryteringsbranschen och med operativa chefsbakgrunder från många andra branscher. Dreamwork arbetar med Rekrytering av specialister och chefer, uthyrning, Chef-att-Hyra, Interim Management Services, samt karriär- och ledarutveckling.
Utesäljare , Account Manager , AM , IT säljare , dokumenthantering , copy säljare , B2B , företagssäljare , distriktsäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09