OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget där Optimera och Dahl nu ingår. Successivt inkluderas de övriga bolagen som då bli divisionerna inom SGDS Gruppen för support bland annat inom: affärsutveckling, ekonomi, IT, HR, logistik och hållbarhet.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Alla bolagen är alla specialister inom sina branscher och sätter en stor ära i att vara det. I bolagen finns ett stort engagemang, en gedigen bransch- och produktkompetens och mängder av starka kundrelationer.
Tillsammans har vi över 150 000 proffskunder, omsätter vi drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Läs mer på (https://www.sgdsgruppen.se/).
Är du en målmedveten och relationskapande säljare som brinner för att skapa nya affärsmöjligheter och drivs av mål och resultat? Då vill vi komma i kontakt med dig! Vi söker nu en utesäljare till vårt säljteam i region Norr (Umeå-Kiruna). Teamet är specialister på industriprodukter och består av både inne- och utesäljare vilka kommer bli dina närmsta kollegor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt.
Din roll
Som utesäljare präglas ditt dagliga arbete av kundkontakter ute på fältet. Du arbetar aktivt med att utveckla relationer och affärer med både nya och befintliga kunder. Du ansvarar för ditt eget säljarbete och rapporterar månadsvis till försäljningschefen. Vidare har du ansvar för att analysera och strukturera din kundportfölj samt driva och utveckla kundaktiviteter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Försäljning av produkter, kampanjer och koncept
- Nykundsbearbetning
- Skriva och teckna avtal med kunder
- Stoppa och lägga order efter kunders kreditgränser
- Planera och genomföra kundaktiviteter såsom kundbesök och uppföljningar
Som ny utesäljare på Dahl får du både en mentor och handledare som blir dina personliga vägledare och inspiratörer. Genom regelbundna möten, både personligen och per telefon, får du vägledning, tips och råd. De delar även med sig av sin kompetens, kunskap och sitt nätverk för att du så effektivt som möjligt ska komma in i ditt arbete. Allt för bästa möjliga introduktion!
Din profil
Vi söker dig som är genuint intresserad av försäljning och som drivs av mål och resultat. Snarare än gedigen säljerfarenhet vill vi att du har minst två års erfarenhet från arbete inom industrin. Vidare är du handlingskraftig och tar gärna initiativ till att utveckla och förbättra våra kund- och leverantörsrelationer. Då du arbetar självständigt ute på fältet krävs det att du har kunskap och vana av att på egen hand lägga upp en strategi för att nå uppsatta mål.
Då tillgänglighet är en av Dahls nyckelord ser vi att du som söker har ett flexibelt förhållningssätt och uppskattar ett tätt samarbete med både kollegor, kunder och leverantörer. Vidare är du social, relationsskapande, utåtriktad och stresstålig då arbete i högt tempo förekommer.
Meriterande är om du har:
- Erfarenhet från VA-branschen och stort tekniskt kunnande inom VA
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av arbete i M3 eller liknande affärssystem
- Kunskap i avtalsjuridik (LOU)
SGDS Gruppen erbjuder
SGDS Gruppen är moderbolag för Vi är specialister i samverkan - det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.
Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund som har kul tillsammans. Kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang. Att arbeta hos oss innebär variation och möjlighet att få vara en del av det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget.
Några av våra förmåner är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatter i våra butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar SGDS Gruppen med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-15. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Johan Ljungberg, rekryteringskonsult på Clevry på telefonnummer +46 70 417 69 44. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)