OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en uppsökande roll med många kontaktytor där du får tillhöra ett modernt företag i tillväxt? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om Blinto
Blinto.se grundades hösten 2018 och är en nätauktionstjänst för maskiner, fordon och andra professionella produkter, där tusentals budgivare från hela Europa lägger bud på intressanta objekt.
Blinto erbjuder en komplett onlinetjänst, byggd på modern digital teknik i kombination med hög personlig service. Tekniken som Blinto använder håller en väldigt hög säkerhetsnivå och de föremål som förmedlas på Blinto är dessutom noga kontrollerade, beskrivna och fotograferade av Blintos egna auktionsmäklare.
Blinto har idag ett 40-tal anställda från Norrland till Skåne och expander i rask takt, därför söker de nu en auktionsmäklare till området Västmanland.
Om rollen
Som utesäljare hos Blinto arbetar du självständigt i området Västmanland. Du arbetar uppsökande genom att identifiera och ta kontakt med potentiella kunder både via telefon, bokade möten och spontanbesök där du presenterar dig som auktionsmäklare. Du arbetar professionellt för att bygga upp ett stort kontaktnät och bygga kundrelationer i ditt område.
Vid kontakt med kund så är du ansvarig för hela försäljningsprocessen - du är kundens personliga auktionsmäklare! Du lyssnar in kundens behov och tar fram en korrekt objektbeskrivning som du utformar själv. Du värderar objektet och kommer tillsammans med säljaren fram till ett rimligt marknadspris och slutligen fotograferar du objektet. Försäljningsprocessen sköts sedan helt digitalt via auktionen, i det fall reservationspriset inte uppnås förhandlar du priset med köpare och säljare.
Din profil
För att lyckas i rollen som utesäljare hos Blinto söker vi dig som är målmedveten, noggrann och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är positiv, social och trivs som fisken i vattnet med det personliga mötet.
Du har lätt för att hålla många kontakter i gång samtidigt och återkopplar alltid i tid till alla inblandade. Du har lätt för att kliva in hos en kund helt spontant och presentera dig och vad du kan erbjuda. I kundmötet är du lyhörd och visar på en god förståelse för kundens behov och vilja.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av försäljning
Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
B-körkort
Meriterande
Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning
Goda kunskaper i engelska
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Du arbetar i Västmanlands län men tjänsten utgår hemifrån
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.