OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Rikshem söker en teamorienterad uthyrare till vårt hemtrevliga kontor i Malmö, som vill vara med och bidra till vår utvecklingsresa inom förvaltningsenheten. Vi på Rikshem vill göra det lätt att bo i hyresrätt och då behöver vi dig i vårt team som har en genuin vilja att göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Som uthyrare på Rikshem har du ansvar för bostadsuthyrningen i ditt förvaltningsområde. Du jobbar för att skapa långsiktiga relationer genom proaktivt, kontinuerligt och målinriktat kundarbete. Som uthyrare administrerar du omflyttningar genom uppsägningar, tar fram säljande lägenhetsannonser, utför lägenhetsvisningar och ansvarar för avtalsprocessen med nya hyresgäster. Du arbetar i nära samarbete med fastighetsförvaltare och fastighetstekniker.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
tidigare arbetslivserfarenhet inom service, kundbemötande och administration, gärna från fastighetsbranschen
grundläggande kunskaper inom hyresjuridik
goda kunskaper i Officepaketet och administration
goda kunskaper i både svenska och engelska (tal och skrift) • B-körkort
Varför jobba på Riskhem?
ett härligt kontor beläget i Limhamn, Malmö
trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetsförkortningsdag, tjänstepension och cykelförmån
utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter
introduktionsdag i Stockholm som nyanställd på Rikshem
I denna rekrytering samarbetar Rikshem med Randstad. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på kristin.svensson@randstad.se. Vi vill ha din ansökan senast 2023-09-30. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Ansvarsområden
Som uthyrare på Rikshem så kommer du tillhöra ett sammansvetsat team på sju personer.
Ni kommer vara två uthyrare och resterande medarbetare är förvaltare och fastighetstekniker. Som uthyrare så ansvarar du för bostadsuthyrningen i ditt förvaltningsområde.
Du jobbar för att skapa långsiktiga relationer genom proaktivt, kontinuerligt och målinriktat kundarbete. Som uthyrare administrerar du omflyttningar genom uppsägningar, tar fram säljande lägenhetsannonser, utför lägenhetsvisningar och ansvarar för avtalsprocessen med nya hyresgäster.
Du arbetar i nära samarbete med fastighetsförvaltare och fastighetstekniker.
En vanlig vecka på jobbet:
har du visningar och besiktningar av lägenheter
samverkar du med fastighetsförvaltare för lägenhetsunderhåll
tar du hand om kontraktsskrivning, intygsgranskning och bakgrundskontroller
Kvalifikationer
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
tidigare arbetslivserfarenhet inom service, kundbemötande och administration, gärna frånfastighetsbranschen
grundläggande kunskaper inom hyresjuridik
goda kunskaper i Officepaketet och administration
goda kunskaper i både svenska och engelska (tal och skrift)
b-körkort.
Det är även meriterande om du har:
utbildning eller arbetslivserfarenhet inom fastighet- eller facility management
ytterligare språkkunskaper
tidigare arbetat i Vitec
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du som person är prestigelös och van att ta egna initiativ. Du har en affärsmässig inställning och trivs med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med andra. Du är strukturerad, skicklig på att hantera stora mängder information och olika parallella uppgifter. Ditt kundbemötande är högst professionellt, du har intresse och förståelse för kundens behov samt har lätt att navigera dig i kommunikation med andra.
Om företaget
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med
samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och
förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter, vara ca 800 lägenheter i Malmö. Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044