OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett kreativt och innovativt bolag som erbjuder ett varierande arbete med mycket kundkontakt? Då är du varmt välkommen till oss på Sveafastigheter. Vi är ett bolag som arbetar hårt - och har kul på vägen. Sveafastigheter äger, förvaltar och utvecklar hyresrätter över hela Sverige. Vi arbetar för att erbjuda en bredd av hyresrätter som står sig över tid där människor trivs och känner sig trygga. Som professionell uthyrare hos oss bidrar du till denna trygghet.
Om tjänsten
Vi söker nu uthyrare till vårt kontor i Skellefteå! Du kommer att vara en viktig del av vår fortsatta tillväxt, där du kommer att arbeta med uthyrningen av våra lägenheter. Du agerar företagets ansikte utåt och beståndet består av 8 fastigheter som innehåller ca 1400 lägenheter, 100 000 kvm.
Rollen innefattar allt från marknadsföring, första kontakt med kund till avtalsskrivning samt att övriga administrativa delar omhändertas. Du har ett tätt samarbete med förvaltare, andra uthyrare i bolaget, vår hyresadministration och våra fastighetstekniker.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvar för kontakt med befintliga och potentiella hyresgäster samt se till att uthyrningsprocessen fungerar på ett effektivt sätt.
Strategiskt arbete för att våra bostäder, mindre lokaler och bilplatser hyrs ut i rätt tid och till rätt hyresgäst.
Ansvar vid förbesiktningar, hantering av avtal och avstämning av inbetalningar.
Administrera och uppdatera marknadstjänsten HomeQ och fastighetssystemen Vitec hyra och Vitec teknisk förvaltning.
I dina arbetsuppgifter ingår även att på ett kreativt och självständigt sätt marknadsföra våra lägenheter och att med hög aktivitet bearbeta potentiella hyresgäster och den befintliga bostadskön för varje område.
Vem söker vi?
Du som är ambitiös, självgående och brinner för fastighetsbranschen kommer att passa perfekt i den här rollen. Du har ett sinne för affärer och ett naturligt ekonomiskt tänk tillsammans med en naturlig drivkraft till att skapa nytta och bra lösningar för dina kunder. Du är en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som arbetar prestigelöst, självständigt och målinriktat. Du sätter kundens behov i fokus och agerar snabbt och effektivt utifrån det.
Vi ser gärna att du har utbildning inom ekonomi eller motsvarande på gymnasienivå. Du har några års arbetslivserfarenhet inom försäljning, kundservice och/eller administration, gärna med erfarenhet från en liknande arbetsroll eller annan matchande kompetens från vår bransch bostäder/fastigheter. Du behöver ha en dokumenterat god systemvana sedan tidigare och har med stor fördel erfarenhet av olika fastighetssystem.
Du hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift. Kan du dessutom kommunicera via ytterligare fler språk ser vi det som ett stort plus.
B-körkort är ett krav.
Ansökningsprocessen
Vi tar löpande emot ansökningar och vill belysa att på grund av semesterperiod kommer urvalsarbetet att påbörjas den 12 augusti. Du är dock varmt välkommen med din ansökan redan idag.