Arbetsbeskrivning
Är du en driven och engagerad person som trivs med att hålla högt tempo? Tycker du om att arbeta både självständigt och i grupp?
Stimuleras du av sociala kontakter och tycker det är utvecklande att ha daglig kontakt med hyresgäster?
Vi söker en engagerad uthyrare till vårt team. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att tillsammans med dina kollegor ansvara för uthyrningsprocessen av lediga bostäder, ha kontakt med befintliga och potentiella hyresgäster både digitalt, fysiskt och via telefon, ta emot synpunkter och förslag, genomföra visningar samt möta hyresgäster och entreprenörer i vår kundtjänst. Effektivitet och digitalisering är en naturlig del i vardagen. Hos oss är nyckeln till framgång vår personal. Om du skriver under på värdeorden Kompetens, Ansvar, Trygghet och Omtanke kan du vara vår nästa uthyrare inom Kumla Bostäder.
Arbetsuppgifter
Hos oss är uthyrarrollen relativt bred, men en dag på jobbet skulle kunna se ut som följer:
Svara i telefon och hjälpa potentiella och befintliga hyresgäster samt entreprenörer som besöker oss i vår kundtjänst
Visa lägenheter
Skriva kontrakt
Publicera lägenheter på vår hemsida
Du arbetar nära och gemensamt med dina sex övriga kollegor på avdelningen och du rapporterar till chefen för boendeutveckling. Du erbjuds ett stimulerande och varierande arbete med stort utrymme för engagemang och initiativtagande.
Krav för tjänsten:
Erfarenhet av kundservice, gärna i form av receptions- och telefoniarbete.
Du kan arbeta självständigt såväl som i grupp.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
Eftergymnasial utbildning kopplat till service och/eller fastighetsbranschen alternativt erfarenhet som motsvarar detsamma.
Du har ett naturligt sinne för affärsmässighet.
Erfarenhet av uthyrning inom fastighetsbranschen ses som meriterande.
För att trivas hos oss är du en positiv person som är van att arbeta självständigt. Du har en hög social kompetens, är kreativ och har förmågan att skapa engagemang. Daglig kontakt med såväl hyresgäster, kollegor och samarbetspartners ser du som roligt och utvecklande och där bemötande alltid är av hög klass. Du har lätt för att kommunicera och inser vikten av återkoppling. Du har ett grundläggande intresse för service, använder datorn som ett naturligt arbetsverktyg och känner dig bekväm med digitala program. Du gillar att träffa och prata med människor och förstår vikten av att bygga relationer. Du har kännedom om hyreslagen och håller dig uppdaterad kring vad som gäller. Att ha många bollar i luften och förmåga att hantera stressiga situationer är för dig roligt och utmanande. Vissa projekt som initieras av närmaste chef kan förekomma och det ser du som en rolig utmaning. Att arbeta utefter affärsmässigt uppsatta mål är något som driver dig.
För oss är social hållbarhet en viktig komponent och det är något du värdesätter. Vi vill ständigt förbättras varför effektivitet och digitalisering är något du prioriterar. Du är stolt över vårt varumärke och agerar förebild för att representera Kumla Bostäder och inser att din insats gör skillnad på riktigt. Vi sätter våra hyresgäster i fokus och agerar utefter våra värdeord både gentemot hyresgäster och kollegor.
Välkommen till Kumla Bostäder!
Vi är kommunens största och enda allmännyttiga bostadsföretag, vi har cirka 2 200 bostäder och är 37 medarbetare. Att vara ett allmännyttigt bolag innebär att vi tar ett samhällsansvar och vill utvecklas tillsammans med våra hyresgäster. Vi månar också om dig som medarbetare och ser gärna att våra medarbetare utvecklas tillsammans med oss. Vi har trogna hyresgäster som trivs både i sina bostäder, med våra medarbetare, med bostadsmiljön och med oss som företag.
Våra medarbetare trivs hos oss och vår senaste medarbetarenkät visade att 100% trivs och är stolta över Kumla Bostäder! Vi har alltid hyresgästers bästa för ögonen och hälsar dig Hjärtligt välkommen hem!
Vi intervjuar kandidater löpande och du är därför välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten beräknas vara tillsatt 1/3 2025.