OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Köpings Bostadsaktiebolag grundades 1917 som ”AB Smålägenheter i Köping” och har sedan dess bedrivit verksamhet på orten. Vi är ett av Sveriges äldsta allmännyttiga bostadsföretag.
Vi äger och förvaltar idag ca 2 700 lägenheter inom Köpings tätort, i Kolsva och Munktorp. Vi har en bred variation av bostäder och kan erbjuda olika typer av boende både i flerbostadshus och i markbostäder i olika storlekar. Vi kan i våra fastigheter också erbjuda snabb Internetuppkoppling via kabel-TV-nätet och i vårt basutbud ingår idag mer än 25 kanaler.
Köping Rådhus AB äger Köpings Bostads AB till 100%. Vi har ett helägt dotterbolag, KBAB Service AB som förvaltar Köpings kommuns fastigheter och lokaler. Totalt är vi cirka 150 anställda som arbetar för att ge bästa möjliga service till våra kunder.
I Köping Rådhus AB ingår även våra systerbolag, Västra Mälardalens Energi & Miljö AB (VME) och Köpings Kabel-TV AB.
Beskrivning
Enheten kundservice består av fem medarbetare och en operativ arbetsledare.
På vår avdelning hanterar vi kundkontakter såsom felanmälan, reception och uthyrning. Vårt främsta arbetsredskap är fastighetssystemet Momentum vilket ställer krav på goda datorkunskaper.
Vi söker nu en medarbetare som i första hand ska jobba med uthyrning av våra lägenheter och lokaler, men som även hjälper till med övrig kundservice.
Arbetsuppgifter
Arbetet som uthyrare innebär att medverka i arbetet i vårt kundcenter med inriktning mot uthyrning av lägenheter och lokaler tillsammans med bilplatser. Du hanterar våra uppsägningar av lägenheter och lokaler och administration kring detta, hyr ut lediga objekt genom att marknadsföra produkten via säljande beskrivning, samordnar besiktning, visning och hanterar löpande kontakter med intressenter och kollegor. Vidare innebär arbetet också att ta referenser, genomföra kreditkontroll på ny hyresgäst samt teckna kontrakt med godkänd hyresgäst. Kontakterna sker via telefon, digitalt eller fysiska besök.
Då vi arbetar i team så innebär arbetet även att stötta upp inom övrigt kundtjänstarbete som exempelvis bemanning av reception, hantering av felanmälningar, lämna ut nycklar, välkomna besökare m.m.
Kvalifikationer
Vi söker dig med administrativ utbildning, gärna med inriktning mot ekonom eller motsvarande erfarenhet i arbetslivet.
Du har erfarenhet inom uthyrning av lägenheter och lokaler, gärna i Momentum eller liknande fastighetssystem.
Som person är du serviceinriktad, flexibel och tycker om mötet med kunden. Du är strukturerad, kommunikativ och trivs i en händelserik miljö. Du kan ta egna beslut och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska, andra språk är meriterande.
Du hanterar Officepaketet obehindrat och har god grundläggande datakunskap då arbetet främst sker i vårt ärendehanteringssystem.
B-körkort är ett krav då vi har flera områdeskontor i Köping och Kolsva.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Villkor
Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning.
Omfattning: Heltid, dagtid.