Arbetsbeskrivning
Balder är ett riktigt spännande företag som fortsätter att växa och utvecklas tack vare våra engagerade och kunniga kollegor. Utveckling är viktigt för oss på Balder och många är de kollegor som gör sin egen unika resa inom bolaget. Det är nu dags för två av kollegorna i uthyrningsteamet att gå vidare internt och därför söker vi flera nya kollegor till uthyrningsteamet som vill vara med på en utvecklande resa framåt. Tillsammans når vi nämligen nya höjder!
Och vad behövs då för en lyckad uthyrning?Först och främst behöver du ha en känsla för service och att skapa relationer. Sedan är det också helt avgörande att du har förmågan att skapa struktur och uppskatta ordning och reda genom god administration.
Processen för att hyra ut en lägenhet innefattar exempelvis att publicera annonser, hantera ansökningar, kontakta hyresgäster och slutligen, att signa avtal d.v.s. hyra ut våra nyproduktionslägenheter från ax till limpa. Det gäller såväl strategier som processer m.m. Tillsammans ska vi testa, utvärdera och testa igen.
Arbetsuppgifterna är varierande och dina ansvarsområden består bl.a. av:
Stötta förvaltningen med att skapa struktur vid inflyttning
Leverera information till vårt fastighets- och avtalssystem
Förberedelser i vårt CRM-system Dynamics
Publicera annonser på marknadsplats för bostadssökande
Skapa bostadsavtal
Överlämna nyproduktionen till förvaltningen
Administration kring uthyrning och parkeringar
Stötta lokala förvaltningskontor med uthyrning
KvalifikationerVi ser att du som söker rollen har erfarenhet av försäljning /eller tidigare erfarenhet inom fastighetsbranschen. Du behöver ha ett genuint intresse för människor och relationsbyggande samt kavla upp ärmarna när det behövs. Vidare behöver du behärska svenska och engelska språket i tal och skrift samt inneha B-körkort.
Innan du är redo att börja hyra ut så kommer du att få göra Balder Roots där målet är att skapa en grundläggande förståelse för förvaltningen på Balder. Det innefattar såväl arbetssätt och kultur som att knyta kontakter.
För dig som ser en framtid inom fastighetsbranschen (och i synnerhet hos Balder) så är detta en unik möjlighet. Uthyrning är kärnan i bolaget och i denna tjänst har du många beröringspunkter, det gäller såväl stora system som att samarbeta med olika kollegor runt om i landet. Det här kommer bli precis så bra som vi själva gör det till. Engagemang och driv är avgörande för denna roll. Här har du chansen att vara med och skapa din egna unika resa på Balder.
Låter detta som en tjänst för dig?Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på matina.khosravian@balder.se.
Varmt välkommen att bli en del av oss!
Mot oändligheten och nollvakans!
#LI-MK1