OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad är det bästa för staden? För individen? För tryggheten, klimatet och ekonomin? Och hur ska miljöer utformas och fyllas för att bli levande, dynamiska och attraktiva mötesplatser där människor verkligen vill vara? Om tio år? Eller hundra? På Lundbergs Fastigheter utvecklar vi attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, jobba och berika sin lediga tid. Vi vill bidra till positiv förändring och inspireras av att hela tiden bli ännu lite bättre. Nu söker vi en bostadsuthyrare som vil vara med och ge våra hyresgäster en riktigt bra boendeupplevelse.
Om företaget
Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har vuxit till en av Sveriges stora privata fastighetsägare, med omkring 180 medarbetare. I dag finns vi i 10 städer och har tre affärsområden: bostad, kontor och handels- och mötesplatser. Lundbergs Fastigheter är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB. Vår drivkraft är att ge människor möjlighet att leva ett bättre liv.
Dina arbetsuppgifter
Som vår nya uthyrare ingår du i vårt härliga team i Linköping. Här kommer du att ansvara för hela processen för uthyrning av lägenheter. I ditt arbete ingår bland annat dialog med intressenter, lägenhetsvisningar, lägenhetsbesiktningar och kontraktsskrivningar. Vi ser gärna att du bidrar med utvecklingsförslag kring interna rutiner och processer.
Ditt huvudsakliga arbetsverktyg är Microsoft Dynamics och vårt hyresadministrationssystem. Här sköter du uthyrningen av lägenheter och håller koll på lediga lägenheters status och eventuella renoveringsbehov. Du jobbar i nära samarbete med uthyrare, förvaltare och fastighetsskötare och har daglig kontakt med hyresgäster, intressenter och leverantörer.
En viktig del i ditt arbete är kunddialogen. Du jobbar nära våra intressenter och hyresgäster för att säkerställa en kundupplevelse som präglas av omtanke och engagemang. Nöjda kunder är helt avgörande för att vi ska fortsätta utvecklas och vara konkurrenskraftiga och vi är mycket stolta över att flera år i rad utsetts till en av Sveriges bästa hyresvärdar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till vår marknadsområdeschef.
Din profil
För att lyckas i rollen behöver du först och främst tycka om att träffa och hjälpa människor och ha en god känsla för service. Det gäller såklart i kontakten med hyresgäster och intressenter men också internt då ett gott samarbete är en viktig del i att skapa en bra kundupplevelse.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och tror du beskrivs som en positiv, initiativtagande och driven person med hög integritet. Att arbeta självständigt trivs du bra med och du har god förmåga att strukturera ditt arbete.
Eftersom du i din vardag har mycket kundkontakt i direkta möten, via telefon, e-post med mera krävs att du är en god kommunikatör som är lyhörd och respektfull och som kan uttrycka dig tydligt och tryggt.
Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet från yrken med mycket kundkontakt, kanske inom service eller sälj. Du behöver ha god datorvana, särskilt av officepaketet. Har du även erfarenhet av fastighetsbranschen är det meriterande.
Ansökningsförfarande
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 mars. Urval sker löpande och din ansökan ska bestå av ditt CV och ett brev där du motiverar varför du vill bli vår nya medarbetare..
I den här rekryteringen samarbetar vi med Skill och har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Andreas Schmidt på telefon 0738-54 71 35. alt. andreas.schmidt@skill.se.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.