Uthyrare - bostäder och lokaler till SKB

Uthyrare - bostäder och lokaler till SKB

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och serviceinriktad person som gillar samarbete och kundkontakt? Då kan tjänsten som Uthyrare – bostäder och lokaler till SKB vara ditt nästa steg i karriären.

Om tjänsten
Tjänsten är en kombinationstjänst för uthyrning av både bostäder och lokaler. På ungefär halva arbetstiden kommer du att förstärka nuvarande team som hanterar uthyrningsprocessen (bostäder) från uppsägning till att en ny hyresgäst är klar för inflytt. Under arbetstoppar inom gruppen kan du komma att överta ett område och hantera överlåtelser, byten och andrahandsuthyrningar eller specifika uppgifter/projekt.

På den andra halvan av tiden kommer du att arbeta med SKBs kommersiella lokaler. Det handlar om uthyrning av nyproducerade och uppsagda/lediga lokaler, villkorsändringar, överlåtelser, verksamhetsförändringar etc. Arbetet med lokaler kommer att ske i nära samverkan med avdelningschefen. Du kommer också att få arbeta med förbättringsprojekt inom uthyrningsområdet. 

Tjänsten innebär många kontakter med boende och köande medlemmar, lokalhyresgäster, olika intressenter, mäklare samt andra fastighetsägare och myndigheter. Du kommer att ha möten med hyresgäster och intressenter både digitalt, i lägenheter och lokaler och på SKBs kontor. Du kommer också att ha ett nära samarbete med övriga avdelningar inom SKB.

I detta ansvar ingår det exempelvis: Uthyrning av lägenheter, p-platser/garage och förråd
Uthyrning av befintliga och nyproducerade lokaler
Analys av hyresnivåer, villkorsuppsägningar, förhandlingar och nya avtal för lokaler
Kontakt med hyresgäster och intressenter
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll har du några års erfarenhet av ett liknande arbete på ett bostadsföretag. Du arbetar sannolikt idag med bostadsuthyrning och vill utvecklas mot lokaler. Vi ser att du minst har en eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten. Du har en god administrativ förmåga, god IT-vana och har erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem. Det är meriterande om du har goda kunskaper i hyreslagstiftning och en teknisk förståelse för fastigheter. Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska i både tal och skrift.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är serviceinriktad, noggrann och kan arbeta både självständigt och i team. Du har ett strukturerat arbetssätt och en god administrativ förmåga. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att ha många kontaktytor.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar SKB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sofia Gaard på 08-120 50 424. Urvalet av ansökningar och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent

20 december 2024

Administratör fastighet

20 december 2024

Commercial Real Estate Specialist

Commercial Real Estate Specialist

17 december 2024