OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning på sex månader.
I rollen som uthyrare- och förvaltningsadministratör är du ett administrativt stöd för ditt enhetskontor och arbetar huvudsakligen med uthyrningen av våra bostäder och bostadskomplement samt administrationen som rör detta och våra lokaler. Du arbetar också tätt med projektorganisationen vid utveckling av nya fastigheter samt stöttar andra enheter i regionen vid behov.
För den här placeringen i Kristianstad så kommer du att arbeta väldigt förvaltningsnära jämfört med en ”traditionell” uthyrning- och förvaltningsadministrativ tjänst. I Kristianstad förvaltas just nu ungefär 100 bostadslägenheter och 50 000 kvm lokalyta.
Din profil
Du har antingen utbildning för, och/eller erfarenhet av de arbetsuppgifter vi beskriver för rollen. För oss är vilja och långsiktighet lika viktigt som tidigare erfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat i motsvarande roll, men du kan också vara nyutexaminerad från högskole- eller yrkeshögskoleutbildning. Det är också meriterande om du arbetat i programvaran Vitec.
Körkort med minsta behörighet B är ett krav för tjänsten.
Som person så trivs du med att ha ansvar för både fastigheterna, och för hyresgästers trivsel. Du ser värdet av att planera ditt arbete, både självständigt och med kollegor.
Som uthyrare- och förvaltningsadministratör är du avgörande för verksamheten, du arbetar närmast två av de viktigaste delarna av vår verksamhet: våra fastigheter och våra hyresgäster. Du är därför den som alltid har ett öga öppet för eventuella behov av åtgärder och förändring, och du ansvarar för att presentera dessa förslag för dina kollegor.
Du utgår från Kristianstad och ingår i en familjär arbetsgrupp med projektutvecklingsorganisation, fastighetschef och fastighetstekniker. Du rapporterar till Fastighetschef i Kristianstad.
Mer om tjänsten
Som uthyrare- och förvaltningsadministratör hos oss så arbetar du med:
Uthyrning och fastighetsförvaltning
Ansvara för att hyra ut lokaler, bostäder och bostadskomplement (parkeringsplats, förråd etc.)
Hantera visningar av lediga lokaler och lägenheter.
Ansvara för material inför inflyttning (trapphuslista, namn, inflyttningskasse m.m.)
Teckna hyresavtal.
Handlägga andrahandsuthyrning och lokal-/ lägenhetsbyten.
Ta emot, och registrera uppsägningar.
Förbesiktning i samverkan med driftteknikern, medverka vid behov till slutbesiktning.
Medverka tillsammans med fastighetstekniker vid störningsärende
Ansvar för beställning av det inre underhållet samt uppdatera och registrera i berörda system.
Vara behjälplig med nycklar och tagghantering
Registervård.
Kundkontakt och kommunikation
Tar emot felanmälan och övriga frågor.
Ansvara för kundtjänstkontakt och delta i utformandet av denna, både fysisk (kontor) och digital (telefon).
Lägga ut och uppdatera hemsida med lediga bostäder och bostadskomplement.
Lägga upp notiser på hyresgästappen.
Uppdatera infotavlor och porttelefoner. Analoga och digitala.
Vara med på hyresgästmöte.
Ekonomi
Fakturahantering och kontering av dessa.
Hyresavisering, enligt rutin.
Hantera prövningar för aktuella hyresgäster.
Sköta ärenden gällande inkasso och krav
Övergripande
Kundvård, aktivt medverka till nöjda hyresgäster.
Aktivt medverka till en god trivsel på arbetsplatsen
Om verksamheten
Brinova utvecklar och förvaltar primärt bostäder och samhällsfastigheter belägna på utvalda orter med goda kommunikationer i södra Sverige. I nuläget har Brinova fastigheter i Skåne och Blekinge. Företaget har kontor i Helsingborg, Landskrona, Malmö, Kristianstad, Eslöv och Karlskrona.
Verksamheten kännetecknas av långsiktighet, samverkan med aktörer inom samhällssektorn och inte minst en lokal egen engagerad förvaltning på de orter där bolaget aktivt valt att verka.
Som anställd hos Brinova tar du del av ett gediget tjänstepension- och försäkringspaket samt ett generöst friskvårdsbidrag.
Brinovas B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och handlas på Mid Cap-listan.
Ansökan
Låter det intressant? Då är du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret.
Vid ansökan bifogar du CV och personligt brev där du skriver kort om dig själv och dina tidigare erfarenheter som du knyter till tjänstens beskrivning.
Vi tillämpar löpande urval, vänta inte med att ansöka. Observera att vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR.
Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Fastighetschef Tobias Carzborn på tobias.carzborn@brinova.se
Vid frågor kring rekryteringen, vänligen kontakta HR-.ansvarig Ellen Broomé på ellen.broome@brinova.se