OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vem du är
Drivs du av att skapa lönsamma och långsiktiga relationer? Tycker du att försäljning är roligt? Vill du vara en del av ett team som tillsammans skapar en upplevelse för besökare och hyresgäster på Avion i Umeå? Då är detta jobbet för dig!
Avion i Umeå söker just nu en Partner Relationship Specialist som kan hjälpa oss att växa och utveckla vår verksamhet. Vi tror att du har tidigare erfarenhet från säljande roller med fokus på relationsskapande. Du är duktig på att bygga och bibehålla långsiktiga samarbeten och får ofta höra att ”man kan lita på dig”.
Du är driven, målmedveten och du är inte den som ger upp i första taget, samtidigt är du positiv och gillar utmaningar. Teamwork är viktigt för dig och du är alltid redo at ta dig an nya uppgifter för att bidra till de gemensamma målen. Dessutom älskar du att hjälpa andra människor. Vi tror också att du:
• Vet hur man använder olika försäljningsmetoder för att få kunder att vilja köpa en idé, tjänst eller produkt
• Har ett brett kontaktnät i Umeå inom retail
• Trivs i en miljö där du får frihet under ansvar
• Har god kunskap om ekonomi, och är van att räkna på en hållbar och bra affär
• Har god datorvana (speciellt inom Microsoft Excel)
För den här rollen lägger vi dessutom stor vikt vid dina personliga egenskaper så som ditt driv, mod, nyfikenhet och din kreativitet. Likaså, din vilja att utforska och komma med nya lösningar och idéer.
En dag hos oss
Som Partner Relationship Specialist kommer du tillsammans med resten av teamet på Avion driva utvecklingen, genomförandet och uppföljningen av den långsiktiga uthyrningsstrategin för shoppingcentrumet. Du kommer bland annat hyra ut Pop-ups och event-ytor och dessutom ta hand om våra hyresgäster för att skapa en hög trivsel på Avion.
Du kommer att vara kontaktperson till nya och befintliga hyresgäster på Avion när de behöver tips och råd kring exempelvis försäljning eller in- och utflyttningar. Tillsammans med våra hyresgäster och vår marknadsavdelning kommer du även att driva events och aktiviteter på Avion.
Du kommer att säkerställa att uthyrningsstrategin speglar affären och kundbehoven, liksom Avions unika möjligheter att skapa ett attraktivt shoppingcentrum för de många människorna. Mer specifikt kommer du att:
• Hantera kontraktsskrivning för våra korttidskontrakt
• Vara våra hyresgästers främsta kontakt
• Analysera konkurrens och förstå vilka partners vi vill ha till våra pop-up ytor och korttidsavtal, samt analysera kommande samarbeten som gör oss till ett attraktivt shoppingcentrum i framkant
• Stötta hyresgäster i arbetet med optimerad försäljning och hållbarhetsfrågor
• Tillsammans med teamet på Avion, säkerställa en trivsam arbetsplats för våra hyresgäster och partners genom att skapa ett attraktivt utbud av event, utbildningar och roliga aktiviteter för dem
I denna roll rapporterar du till vår Meeting Place Manager. Tjänsten är baserad i Umeå.
Tillsammans som ett team
Tillsammans med IKEA Retail och Ingka Investments ingår Ingka Centres i Ingka Group.
Ingka Centres skapar platser där människor älskar att mötas och gärna besöker om och om igen. Det finns många skäl till att besöka våra shoppingcenter – de är alltid tillsammans med ett IKEA varuhus och tillsammans med många inspirerande partners lockar de till sig många människor, varje dag. Som ett team arbetar vi för att skapa vi de bästa förutsättningarna för lyckade möten och upplevelser för alla inblandade på Avion Shopping i Umeå!
Som en långsiktig partner till IKEA delar vi vår vision, vår kultur och våra värderingar, medan det som skiljer våra verksamheter är hur vi uppfyller vår vision. Om tanken med IKEA är att skapa ett bättre liv hemma, arbetar vi på Ingka Group med att skapa en bättre vardag utanför hemmet genom att utveckla virtuella och fysiska mötesplatser där människor kan mötas och handla.
Du kommer vara en del av det team som gemensamt driver den dagliga verksamheten för Avion. Teamet består av 6 personer.
Frågor och funderingar? Hör av dig!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Mia Eskilsson (mia.eskilsson@ingka.com), Meeting Place Manager.
Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du rekryterare Hektor Thomke (hektor.thomke@ingka.com)
Sista ansökningsdag är den 23 april 2023.
Varmt välkommen med din ansökan!