OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning Presentation För vår kunds räkning söker vi dig som vill arbeta som uthyrare i ett välskött och välmående bostadsbolag med fastigheter på många orter i Sverige. Ditt områdes ansvar innebär en placering i antingen Kalmar eller Oskarshamn med omnejd. Uthyrarens ansvar är att genom kontakter med hyresgäster, bostadsförmedling och förvaltare möjliggöra att så många hyresobjekt (bostäder, lokaler och parkeringsplatser) som möjligt är uthyrda. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med de flesta administrativa områden inom uthyrning som till exempel att ha en dialog med hyresgäster, upprättande av hyreskontrakt, hantering av bostadskö och diskutera och informera om tillval med hyresgäster. Dina arbetsuppgifter omfattar också att: - inhämta kreditupplysningar - ansvar för intäktsbudgeten i fastigheten - ta emot och bekräfta uppsägningar - planera och bevaka så att nycklar och hyresgästinformation finns i tid för inflyttning - upplysa om att anmäla elabonnemang - vid behov medverka i marknadsaktiviteter - visning av lägenheter - ansvarig för och delaktig i kravhanteringen av hyror - hantera andrahanduthyrning och byten - fördela lägenhetsförråd och nyckelcylindrar till tvättstuga. - hjälpa fastighetschefen vid årliga och enskilda hyresförhandlingar genom att lämna underlag - medverka i budgetprocessen. Utbildning/erfarenhet Vi vill att du har Gymnasiekompetens och det är meriterande om du har en utbildning inom fastighetsförvaltning. Du ska ha goda kunskaper och erfarenheter som användare av it-baserade affärssystem och van att arbeta i Office-paketet. För att lyckas i din roll ser vi helst att du har erfarenhet som uthyrare, förvaltare med ansvar för uthyrningsprocessen eller som mäklare med inriktning bostäder. Alternativt har du erfarenhet som säljare, kundtjänst eller från andra servicerelaterade yrken med 'affären i centrum'. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av affärsinriktad upprättande av hyresavtal, hantering med mera och att du har kunskaper inom det hyresjuridiska området (ej jurist). Dina personliga egenskaper är mycket viktiga och du bör: - vara en god kommunikatör - ha erfarenhet av relationsskapande arbete med mycket kundkontakt - kunna utrycka dig väl skriftligt - ha ett affärsmässigt tänkande, vilket innebär att du förstår och tillämpar affärsmässiga principer - kunna fokusera på kostnader, intäkter, vinst, marknader och vad som kan ge störst avkastning - vara kreativ vilket innebär att du ofta kommer med ideer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor - ha ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden Ekonomi, Administration, Life Science och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Bylund