OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du intresse av daglig kontakt med människor? Trivs du att arbeta i en serviceinriktad arbetsroll där du även får arbeta administrativt? Då kan denna tjänst vara något för dig!
OM FÖRETAGET
Just nu söker vi en Uthyrare av bostadslägenheter till vår kund i Göteborgsområdet. Kunden är ett bostadsbolag med kontor i Östra Göteborg.
OM TJÄNSTEN
I tjänsten som Uthyrare har du ett övergripande ansvar av kontakt med kund och förväntas vara behjälplig att lösa deras behov i en administrativ roll. Du är en del av ett team och bidrar samtidigt med idéer för att utveckla verksamheten och dina kollegor. Exempel på arbetsuppgifter;
• Ansvara över uthyrning av lägenheter, parkeringsplatser samt lokaler
• Ansvara för signering och uppsägning av kontrakt, visning av lägenhet samt säkerställa besiktningar
• Arbeta med andrahandsuthyrningar samt direktbyten
• Ansvara för referenstagning och kreditupplysningar
• Registrera ärenden i systemet Fast2
• Söka efter nya hyresgäster på Boplats
OM DIG
Vi söker dig med utbildning inom försäljning, ekonomi eller administration, och meriterande är även om du har arbetserfarenhet av dessa kompetensområden. Du har kunskaper inom hyresjuridik/hyreslagen och har arbetat inom förvaltning och/eller fastighetsbranschen. Vidare är du flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Slutligen ser vi att du allmänt har goda datorkunskaper. Har du arbetat i systemen Fast2 och Boplats är även detta meriterande.
Arbetet som Uthyrare innebär att du till största del kommer hantera kundkontakter, både vid personliga möten och via telefon. Därför är det viktigt att du är kommunikativ och trivs i en serviceinriktad arbetsroll. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt och har god förståelse för de behov som efterfrågas av hyresgäster. Du anstränger dig gärna för att bemöta människor på ett professionellt och hjälpsamt sätt. Eftersom administration kommer att vara en stor del utav ditt arbete ser vi gärna att du är ansvarstagande och strukturerad, samt att du är noggrann i ditt arbete.
OM ANSTÄLLNINGEN
• Placeringsort: Göteborg
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: Mars/april
• Anställningsform: Visstidsanställning 9 månader med möjlighet till förlängning
OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten - kontakta Tomas Mikucki, tomas.mikucki@lernia.se
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson