OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till ett av Nordens ledande kommersiella fastighetsbolag! Vi på Corem förvärvar, förvaltar, förädlar och bygger nya fastigheter i attraktiva lägen i Sverige, Danmark och USA. Vi har ett långsiktigt perspektiv där vi förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till våra hyresgäster.
Vi söker affärsdriven uthyrare inom kontor till Corem Property Group i Västerås
Är du en relationsbyggare som älskar att göra affärer? Har du dokumenterat goda säljresultat och är bra på att lyssna på dina kunders behov? Vi söker dig som är affärs- och kundorienterad och som har en tydlig säljprofil. Du trivs i en utvecklingsorienterad miljö där det händer mycket och du tycker om att förhandla och att samverka för att skapa bra affärer. Är det dig vi letar efter?
Tjänsten
Som uthyrare ansvarar du för att skapa långsiktiga relationer genom proaktiv, kontinuerlig och målinriktad kundbearbetning. Du kommer att arbeta i nära samarbete med teamet för uthyrning i regionen samt med enheterna för förvaltning och projektledning i Västerås. Beståndet finns i huvudsak centralt. Du rapporterar till uthyrningschefen för region Stockholm.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
- Proaktivt bearbeta, söka upp och bygga relationer med potentiella kunder.
- Driva uthyrningsprocessen från vakans till uthyrd lokal.
- Göra behovsanalyser, ta fram erbjudanden och presentera flexibla lokallösningar.
- Systematiskt driva uthyrningsarbetet för varje vakans, dvs analys av målgrupp, säljaktiviteter, marknadsföringskanaler och behov av säljmaterial.
- Genomföra sälj- och marknadsaktiviteter.
- Följa upp marknadsundersökningar och medverka i omvärlds- och konkurrensbevakning.
- Offerera och förhandla hyresavtal.
- Medverka vid prognos- och budgetarbeten.
Tjänsten är placerad vid vårt fina kontor i centrala Västerås där vi är ett 20-tal kollegor.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i ett av Sveriges största fastighetsbolag som har stort fokus på uthyrningsfrågor. Du får jobba med attraktiva fastigheter som det händer mycket kring. Du kommer till ett kontor med mycket god anda, prestigelöst förhållningssätt och trevliga kollegor. Corem har starkt varumärke och du ges stora möjligheter att påverka både din egen vardag och uthyrningsverksamheten som är under utveckling. Företagskulturen präglas av öppenhet och nyfikenhet där vi ger våra medarbetare stort förtroende och eget ansvar.
Din bakgrund och person
Du har relevant utbildning och dokumenterat goda säljresultat bakom dig, du är van vid uppsökande försäljningsarbete och har körkort. Det är ett plus om du har erfarenhet från fastigheter på något sätt och om du har kunskap om hyresjuridik. Du är van att sälja mot ledande positioner och för att lyckas i rollen har du ett proaktivt och strukturerat arbetssätt, ett genuint intresse för att göra affärer, är prestigelös och samarbetsorienterad. Som person är du är trygg i din kompetens och du vill vara vårt ansikte utåt.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 21 augusti 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se.