OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-
Familjebostäders uthyrning erbjuder god service- så effektiv och digital som möjligt – med människor i fokus. Dom samarbetar med Boplats Göteborg och samverkar med systerbolagen inom Framtidenkoncernen.
Familjebostäder behöver under en period förstärka sin uthyrning med tillfälliga resurser utöver ordinarie personalstyrka. Vi söker nu därför efter deras nästa tillskott till deras kontor i Göteborg, uppdraget sträcker sig till 31/12-2022 med chans till förlängning.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att.Hyra ur lägenheter, lokaler och parkeringsplatser
.Hantera uppsägningar av hyreskontrakt
.Bistå vid evakueringar och bosociala kontrakt
.Säkerställa att rätt villkor och information förmedlas till Boplats och vår interna omflyttningsplats om vakanta lägenheter
.Hantera direktbyten, andrahandsuthyrning och överlåtelser
.Bistå med information kring ärenden som går till Störningsjouren och hyresnämnden i samband med olovlig andrahandsuthyrning
Kvalifikationer
.Erfarenhet av att jobba med kunder både direkt eller via mail/telefon
.Erfarenhet av bostadsuthyrning och dokumenterad kunskap om hyresjuridik
.Erfarenhet av administrativa uppgifter och goda kunskaper i Office
.Du talar och skriver svenska obehindrat och kan kommunicera på engelska
.Utbildning på lägst gymnasienivå, gärna inom försäljning, ekonomi eller administration
Önskvärt/meriterande
.Erfarenheter inom fastighetsförvaltning och fastighetsbranschen är meriterande
.Högskoleutbildning
.Behärskar ytterligare något språk är ett plus
.Kunskap i Fast2 och/eller Lime eller likvärdiga system
Personliga egenskaper
.Social och trevlig mot kunder (kundfokus)
.Teamspelare och duktig på att samarbeta med kollegor
.Har integritet och kan hantera samtal med kunder även om de inte är positiva
Kontaktinformation
Romina Olivares, Konsultchef’
Arbetsplats
Drottninggatan 29
41114 Göteborg