OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gårdsten är en stadsdel i norra Göteborg och Gårdstensbostäder ägs av Framtiden koncernen, som är helägd av Göteborgs Stad. Lägenhetsbeståndet omfattar 2 797 hyreslägenheter samt cirka 20 000 kvadratmeter lokalytor. Bolaget har över 7 000 boende som har sitt ursprung från många olika länder. Det är ett dynamiskt och kulturellt mångfacetterat bostadsområde.
Vårt företag är inte en traditionell hyresvärd. Genom socialt ansvar, engagemang bland hyresgäster och samarbete med förenings- och näringsliv utvecklar vi hela Gårdsten. Det gör vi ur tre perspektiv på hållbarhet: socialt, ekologiskt och ekonomiskt. Det har lett till att vi nu ses som en nationell och internationell förebild, med både priser och utmärkelser. Gårdsten har vänt från problemområde till förebild.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla Gårdsten tillsammans med oss?
Vi förstärker vår uthyrningsavdelning och söker en uthyrare för ett föräldravikariat på ett år.
Vi arbetar aktivt för att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster där du har en viktig roll. Som uthyrare hos oss ansvarar du för hyresadministration och uthyrning av bostäder, förråd, bil - och garageplatser. Du hanterar även hyresavtal och registerunderhåll i fastighetssystem samt dödsbon och uppsägningar. Arbetet som uthyrare innebär många kontakter med våra hyresgäster både via telefon och besök.
Du har ett nära samarbete med vår andra uthyrare. Tillsammans utgör ni ett team som stöttar och backar upp varandra vid arbetstoppar och frånvaro. Du har också många kontakter med olika interna och externa samarbetspartners.
Tjänsten ingår i uthyrningsavdelningen, som består av två uthyrare, receptionist, två projektledare, en folkhälsovetare, VD-assistent och rapporterar till uthyrningschef.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant eftergymnasial utbildning eller 3-årigt gymnasium och arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av ett liknande arbete på ett bostadsföretag. Du har goda kunskaper i hyreslagstiftning och ser gärna att du har jobbat i fastighetssystemet Fast2. Självklart behärskar du Office-paketet, och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, social och kan arbeta både självständigt och i team. För att lyckas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt, är skicklig och noggrann med en god administrativ förmåga. Du tycker om att ha många kontakter, är tydlig i din kommunikation och besitter en god mix mellan att vara bestämd och smidig.
För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska både muntligt och skriftligt. Men det är klart meriterande om du även behärskar andra språk då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen.
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.