OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad och driven medarbetare som trivs i sammanhang där du måste ta stort ansvar?
Vi på Öckerö Fastigheter söker dig som vill vara en del av ett trevligt team som idag består av 20 medarbetare. Hos oss erbjuds du en roll där du får möjlighet att utveckla dig själv, din tjänst och företaget.
Öckerö Fastigheter-koncernen är helägd av Öckerö kommun. Vi bygger och förvaltar bostäder, lokaler, servicehus, skolor, idrottsanläggningar och IT-infrastruktur. Genom vår verksamhet är vi en stor del av öbornas vardag – och ett kraftfullt verktyg för en stark och hållbar utveckling av Öckeröarna.
Vi äger 431 bostäder och cirka 55 000 kvm lokalyta. Dessutom äger vi stadsnät av fiber på kommunens alla öar.
Öckerö Fastigheter vill verka för en bättre vardag för alla som bor och verkar på våra vackra öar. För oss är Service och Säkerhet våra viktigaste ledord.
Om tjänsten
I rollen som uthyrare kommer du främst att arbeta med:
Ansvar för uthyrningsprocessen: Flytt - besiktning - stöd vid renovering - annonsering - visning - kontraktsskrivning - överlämning
Övergripande ansvar gentemot hyresgäster gällande kommunikation, boendestöd mm.
Ansvar för administration av hyresavtal inklusive fordringar och inkassohantering
Administratör och registerskötselansvarig för bolagets fastighetssystem
Kommunicera information och nyheter om företaget på hemsidor, sociala medier m.m.
Du ingår i avdelningen Marknad och administration som idag består av tre medarbetare. Ni bildar ett tajt team och tillsammans ansvarar ni för administrativa uppgifter såsom uthyrning, hyresanmälan, marknadsfrågor, redovisning, bokföring, prognoser och andra administrativa uppgifter på kontoret.
Vi erbjuder
Hos oss på Öckerö Fastigheter blir du en viktig spelare i vårt team. Är du intresserad av offentlig sektor är detta rätt inriktning för dig då du i rollen ges möjlighet att vara med och påverka.
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse
Om dig
Vi tror att du som söker är strukturerad och noggrann och att du har en vänlig inställning till människors olikheter. Att du drivs av nya utmaningar och ser positivt på förändring och utveckling.
Utöver ovanstående tror vi att du:
Besitter kunskaper inom hyresjuridik och har förmågan att själv söka den information som ditt arbete kräver
Har ett tekniskt intresse eller god vana att använda tekniska hjälpmedel i ditt arbete
Kommunicerar tydligt i både tal och skrift
För att lyckas i rollen söker vi dig som är driven och van att ta egna initiativ, god förmåga att strukturera ditt arbete samt är ansvarstagande.
För att passa in hos oss söker vi dig som är engagerad och prestigelös, du ser vad som behöver göras och har en vilja att ta dig an nya uppgifter. Hos oss arbetar vi med att stötta varandra varför det ibland kan vara aktuellt att utföra uppgifter som ligger utanför ditt direkta ansvarsområde.
Möjlighet finns till distansarbete vissa dagar.
Ansökan
Du bifogar din ansökan genom att fylla i formuläret. Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post .
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta ekonomichef Mikaela Trossholmen på 031 - 764 56 09 eller mikaela.trossholmen@ockero.se .
Läs gärna mer om oss här .