OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med kunder både direkt och via mail/telefon? Har du erfarenhet av bostadsuthyrning och dokumenterad kunskap inom hyresjuridik? Är du dessutom en teamspelare som är duktig på att samarbeta men också en fena på att ta egna initiativ och arbeta självständigt?
Vår kund i Göteborg söker just nu en Uthyrare med start omgående.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som uthyrare hos vår kund kommer du vara en del av en uthyrningsorganisation som erbjuder service på ett effektivt och digitalt sätt med människor i fokus. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att:
• Hyra ur lägenheter, lokaler och parkeringsplatser
• Hantera uppsägningar av hyreskontrakt
• Bistå vid evakueringar och bosociala kontrakt
• Säkerställa att rätt villkor och information förmedlas till Boplats och vår interna
omflyttningsplats om vakanta lägenheter
• Hantera direktbyten, andrahandsuthyrning och överlåtelser
• Bistå med information kring ärenden som går till Störningsjouren och hyresnämnden i samband med olovlig andrahandsuthyrning
Arbetstider
Detta är ett tidsbestämt konsult uppdrag med start omgående och pågår till och med 31/8 2021 med chans till förlängning.
Kvalifikationer
För att lyckas i denna tjänsten krävs det att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder både via telefon och visa mail och brinner för att leverera god kundservice. Du behöver ha dokumenterad kunskap inom hyresjuridik samt erfarenhet av bostadsuthyrning. Vidare krävs det att du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, goda kunskaper i MS Office samt talar och skriver obehindrat på Svenska.
Andra kvalifikationer för tjänsten:
• Utbildning på lägst gymnasienivå, gärna inom försäljning, ekonomi eller administration
• Erfarenheter inom fastighetsförvaltning och fastighetsbranschen är meriterande
• Högskoleutbildning är meriterande, men inget krav.
• Behärskar ytterligare något språk är ett plus
Som person är du en trevlig och social lagspelare och besitter integritet och har erfarenhet av att säga nej till kunder på ett bra sätt. Du är driven och ser vad som behövs göras.
Ansökan
Intervjuer sker löpande och tjänsten skall tillsättas omgående så vänta inte med din ansökan.
Vid frågor kontaka Simon Räftegård simon.raftegard@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044