OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uthyrare till Rikshem i Helsingborg
Rikshem i Helsingborg står inför en spännande framtid och söker nu en strukturerad och relationsskapande Uthyrare. Det här är ett välkänt och marknadsledande företag med en arbetsmiljö som kännetecknas av bra samarbete mellan olika avdelningar. Här får du dessutom möjlighet att jobba tillsammans med härliga kollegor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag.Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Om tjänsten som Uthyrare
I rollen som Uthyrare kommer du att lära dig mycket om Rikshems verksamhet och hur fastighetsbranschen fungerar i stort. Som uthyrare på Rikshem arbetar du med hela uthyrningsprocessen av Rikshems bostäder, förråd, p-platser och mindre lokaler.
Huvudsakliga arbetsuppgifter ha en tät kontakt med Rikshems kunder och bostadssökande genom telefon, e-post och direktmöten.
visning av lägenheter
kontraktskrivning, intygsgranskning och bakgrundskontroller
handläggning av andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten samt övrig administration
Du kommer arbeta i ett team bestående av uthyrare, förvaltare och fastighetstekniker. I Helsingborg äger och förvaltar Rikshem ca 3.600 lägenheter. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta i trivsamma lokaler mitt i Helsingborg.
Vi söker dig som har: Erfarenhet från tidigare arbete med kundbemötande och administration, gärna från fastighetsbranschen.
Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik.
Goda kunskaper i Officepaketet och administration.
Goda kunskaper i både svenska och engelska (tal och skrift).
Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap.
Vi ser gärna att du har vidareutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt har arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen. Som person är du van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad, skicklig på att hantera stora mängder information och olika uppgifter samtidigt som du har en säljande inställning. Då tjänsten ställer höga krav på ett professionellt kundbemötande behöver du ha intresse och förståelse för kundens behov samtidigt som du drivs av att arbeta mot tydliga mål och är affärs- och resultatorienterad. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med andra. Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Vad kan Rikshem erbjuda dig?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Rikshem är en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du vill växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Rikshems önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Ira Isaksson via telefon: 070-485 75 59 eller e-post: ira@isakssonrekrytering.se eller Josefin Chapovalova via telefon: 076-000 11 97 eller e-post: josefin@isakssonrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!