Uthyrare/Ekonomiassistent

Uthyrare/Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om oss
Vännäs Fastigheter AB är ett fastighetsbolag som är helägt av Vännäs kommun. Vi har fastigheter i Vännäs centralort, Vännäsby samt i Tväråbäck och förvaltar cirka 50 000 kvm. Merparten av vårt bestånd är flerbostadsfastigheter men vi äger även en hel del kommersiella fastigheter samt samhällsfastigheter. Vi är just nu i en tillväxt- och utvecklingsfas där vi bland annat bygger nya flerbostadshus och vår viljeinriktning är att vi inom närtid ska förvalta kommunens resterande fastighetsbestånd om cirka 70 000 kvm. För mer information besök oss gärna på www.vannasfastigheter.se.

Om företaget
Älskar du att möta människor, gillar ordning och reda och är intresserad av ekonomi? Vill du ha ett omväxlande arbete där ena dagen aldrig är den andra lik och där du är en del av ett sammansvetsat team? Vi söker dig som är en positiv och engagerad person och som vill arbeta i ett expansivt och affärsdrivet bolag med korta beslutsvägar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bostadsuthyrare/ekonomiassistent kommer du att arbeta med hela uthyrningsprocessen av våra privatbostäder. Du arbetar med kontrakts- och nyckelhantering och har tät kontakt med hyresgäster och bostadssökanden genom telefon, e-post och besök. Du är ett av företagets ansikten utåt och ansvarar för besöksmottagningen under de tider den är öppen. Du har även tät kontakt med vår arbetsledare vid in- och utflyttningar samt vid reparationsarbeten.

Vidare ansvarar du för bolagets och kommunens hyresreskontra och sköter bland annat avisering, inbetalningar och inkassoärenden. Du konterar även bolagets driftsfakturor och stöttar bolagets administratör vid leverantörshanteringsprocessen vilket innebär att hantera flödet av fakturor i vår leverantörsreskontra, upprätta betalningsfiler samt läsa in betalningsfiler från bank.


Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete och en gymnasial utbildning. En viktig del i rollen är kundbemötande och vi ser därför att du är van att hantera kunder och leverera bra service. Du har en god datorvana då många av våra processer är digitaliserade. Du är strukturerad och har lätt för att skapa goda samarbeten. B-körkort är ett krav.

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ser därför gärna att du som person är kommunikativ med en förmåga att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska. Vidare trivs du med att samarbeta med kollegor och våra kunder samtidigt som du självständigt kan driva ditt arbete framåt och ta nödvändiga beslut. Vi utgår ifrån att du har en prestigelös inställning och kan hugga i där det behövs.
Det är viktigt att du delar Vännäs Fastigheters värdegrund vilka utrycks i värdeorden: Trygghet, Långsiktighet, Engagemang och Ansvarstagande.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Linnea Abild på tfn: 070 821 53 37 eller Katarina Norberg på tfn: 070 821 53 28 Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför snarast möjligt, dock senast den 4 september, via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024