OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hyltebostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag som förvaltar drygt 530 lägenheter runt om i Hylte kommun. Vi levererar även fjärrvärme till både företag och privatpersoner samt tar hand om kommunens fastigheter. Vi är ett glatt och engagerat gäng som brinner för att erbjuda ett attraktivt boende och en god service till kommunens invånare genom att ständigt utveckla verksamheten.
Till vårt trevliga kontor på Storgatan i Hyltebruk söker vi nu en serviceinriktad uthyrare som vill vara Hyltebostäders ansikte utåt mot våra hyresgäster och kunder.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara den första våra kunder möter vare sig de besöker oss i vårt kundcenter eller når oss per telefon eller internet. Den största delen av ditt arbete kommer att handla om att ta hand om våra kunder, vilket innebär uthyrning av lediga lägenheter, att svara på frågor och ta emot såväl klagomål som beröm. Utöver detta ingår det även olika administrativa arbetsuppgifter i tjänsten. Det handlar i första hand om att hantera betalningar, hyresaviseringar, och annan administration kopplad till uthyrningen. Att boka besiktningar av lägenheter, hantera nycklar och viss registervård ingår i tjänsten. I rollen som uthyrare/fastighetsassistent har du en varierad vardag och i dina arbetsuppgifter ingår också att hjälpa till med enklare förvaltning. Du kommer att ha ett definierat ansvarsområde men Hyltebostäder är en liten organisation vilket innebär att du stundtals kan få komma att jobba med lite av varje!
Kvalifikationer
Vi söker nu dig som gillar att ge service och känner ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter. Du har kanske arbetat med försäljning eller kundbemötande tidigare och drivs av att få kunden att känna sig nöjd med vårt bemötande.
För oss är din personlighet viktig; vi tror att du är positiv och har ett flexibelt förhållningssätt där du inte drar dig för att hjälpa till där det behövs och att anta nya utmaningar på din arbetsplats.
Det är förstås ett plus men inget krav om du har erfarenhet från att arbeta på ett fastighets- eller bostadsbolag. Då en stor del av arbetet bedrivs i olika system är det viktigt att du är datorvan och tycker att det är kul att lära dig mer om olika system. Du kan också ha tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter såsom ekonomi- eller personaladministration. Du har en gymnasie- eller yrkesutbildning inom exempelvis ekonomi, handel eller turism. För att lyckas i tjänsten är det är viktigt att du är duktig på svenska och engelska.
Som beskrivits ovan kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Skicka en ansökan till oss med cv och ett personligt brev i vilket du förklarar hur du tycker att du passar in i kravprofilen och vad du tror att du kan tillföra Hyltebostäder!
Välkommen in med din ansökan!
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning
Heltid
Lön
Individuell lönesättning
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2021-04-05
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart du kan!
Inför rekryteringsarbetet har Hyltebostäder tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Upplysningar
Charlotta Lindahl, VD
Mail charlotta.lindahl@hylte.se
Tel 0729-65 80 18
Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan