OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Zeppelin Rental sätter vi stort värde i att hjälpa våra kunder hitta bästa hyrlösning för att öka sin produktivitet likväl i att uppfylla övriga krav på deras olika projekt och arbetsplatser. För att möta dessa mål har vi lyssnat på våra kunder där hög maskintillgång, tillförlitliga leveranser samt säkerhet är nyckelord och med det även ledord för oss. Nu är vi i behov av att förstärka vårt team i Göteborg och söker en Innesäljare med hög servicekänsla och positv anda till vår nya depå på Ringön. Är det du? Följ med oss på en spännande resa till att bli leverantören med stort L!
I rollen som Innesäljare erbjuder vi dig ett omväxlande arbete, där du kommer att varva kundkontakt vid uthyrning till både nya och befintliga kunder kombinerat med en bred administrativ roll. I nära samarbete med våra utesäljare kommer du att ansvara för hela processen med allt från kundens samtal till faktura är skickad. Du kommer att arbeta nära interna och externa leverantörer för att säkerställa en smidig uthyrning och återställning av maskinparken för nästkommande kund.
Ett urval av förkommande arbetsuppgifter:
- Order- och returmottagning via butik, telefon och mail.
- Ansvara för att skapa avtal, uppföljning under uthyrning och fakturering.
- Skapa och följa upp inköpsordrar med berörda leverantörer.
- Koordinera och följa upp bokade transporter.
- Inneförsäljning och orderhantering.
- Stötta våra utesäljare med säljadministration och vara konsultativ vid beställningar.
- Kontinuerligt arbeta med och sträva efter ständig förbättring av våra processer inom uthyrningsverksamheten samt vara rådgivande i valet av maskin för kund.
Du kommer att utgå från vår depå på Ringön och rapportera till Branch Manager.
Din bakgrund:
Kvalifikationer:
- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande.
- 3-5 år erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, försäljning eller kundhantering.
- Flytande i svenska och engelska i både skrift och tal.
- Goda IT-kunskaper samt vana att arbeta i affärssystem.
Meriterande för tjänsten är om du tidigare har arbetat inom uthyrningsbranschen.
Din profil:
Rollen som Innesäljare ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt och en god samarbetsförmåga. Vår uthyrningsbransch är i en expansiv fas och för att trivas i tjänsten bör du tycka om att arbeta i ett högt tempo med varierade arbetsuppgifter, tycka om förändring, hitta nya lösningar på eventuella problem och kunna skapa goda relationer till både kunder och kollegor.
Vad erbjuder Zeppelin Rental dig?
- Varierande arbete i ett starkt och spännande bolag i hög expansion
- Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken varvat med produkter från andra marknadsledande fabrikat
- Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.
Värderingar
För att trivas hos är en förutsättning att du delar våra grundläggande värderingar; We Care, We Deliver On Our Promise, We Succeed Together -
Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. Vi vet att mångfald är en framgångsfaktor och arbetar för att öka jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats.
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Tjänsten är på heltid.