OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bärkehus AB är ett allmännyttigt bostadsbolag i Smedjebackens kommun som förvaltar lägenheter, lokaler och kommunens fastigheter och parkmarker. Bärkehus AB erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Bärkehus AB satsar på framtiden och utvecklar hela tiden verksamheten för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Som anställd hos oss har du friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och förmånligt semesteravtal från det att du fyllt 40 år.
Vår klippa och medarbetare sedan många år närmar sig nu pension och vi vill i god tid hitta hennes efterträdare.
Vi erbjuder Dig ett omväxlande och socialt arbete!
Som medarbetare hos oss är du en viktig länk mellan våra kunder, löpande drift, entreprenörer och administrativ personal inom Smedjebackens kommunkoncern. Du hanterar kontakten med boende och verksamheter, vilket bland annat innebär att det är du som ansvarar för mottagning och snabb hantering av inkomna ärenden. Arbetet är självständigt och du får stor frihet att på egen hand utföra de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.
Vem är Du?
För att trivas vid oss tror vi att du är en nyfiken, flexibel och positiv person med initiativförmåga som skapar långvariga och hållbara kontakter både externt och internt. Självklart har du en social kompetens och är van att hantera alla typer av människor. Du ska vara självgående, stresstålig, lösningsorienterad, kunna ta egna beslut och eget ansvar. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och trivs med att hantera flera olika ärenden samtidigt. Du drivs och motiveras av att arbeta med människor och erbjuda god kundservice. Du har ett positivt och utåtriktat förhållningssätt samt en god samarbetsförmåga. Utöver detta är du en lagspelare med förmåga att kommunicera och utrycka dig serviceinriktat och ödmjukt.
Att jobba med uthyrning och kundtjänst på Bärkehus kräver integritet, människokännedom och affärsmässighet.
Uppdraget
Kundkontakt och administration – från kontraktsskrivning till uppsägning
Uthyrning av lägenheter, garage, parkeringsplatser, förråd och lokaler
Daglig telefonkontakt, mail och besök med hyresgäster, kunder, entreprenörer och verksamheter internt och inom kommunkoncernen
Ge allmän information till hyresgäster och bostadsökande
Månadsvis rapportering till styrelse
Beställning av lägenhetsreparation efter lägenhetsbesiktning kan förekomma.
Stöd åt fastighetsskötare och entreprenörer
Vara backup för receptionen
Nyckeladministration
Övriga administrativa arbetsuppgifter
Krav
Minst gymnasial utbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet som uthyrare eller kundservice
Goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel
B-körkort
Meriterande
Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift
Anställningen
Heltid. Tillsvidare
Dag- och flextid
Tillträde enligt överenskommelse
Frågor gällande tjänsten besvaras av Driftchef Daniel Ehrin, 0240-66 88 08.
Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av Verksamhetsstöd/HR Veronica Lundberg, 0240-66 88 12.
Ansökan
Ansökan via vårt rekryteringsverktyg https://seab.barkehus.se/
Urval sker löpande så ansök redan idag.
Välkommen med din ansökan senast den 2023-10-19