Uthyrningsansvarig

Uthyrningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Grums Hyresbostäder AB (GHAB) är ett allmännyttigt bostadsföretag som till 100 % ägs av Grums kommun. GHAB har till huvuduppgift att inom Grums kommun äga och förvalta fastigheter samt därmed förenlig verksamhet. På GHAB arbetar 9 medarbetare, varav 4 arbetar med fastighetsskötsel och övriga är administrativ personal.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Som uthyrningsansvarig är du huvudansvarig för hela uthyrningsprocessen av våra lägenheter och lokaler. Det inkluderar allt som sker från det att en lägenhet blir uppsagd till att en ny hyresgäst flyttar in.

Du hanterar all kontakt med potentiella kunder bland annat genom vårt marknadssystem, visningar, besiktning, kontraktsskrivning med mera. Du sköter även om nyckelhanteringen.

Du ger den inflyttande kunden bästa möjliga förutsättningar samtidigt som du säkerställer ett bra avslut med den utflyttande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial eller eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har utbildning inom marknadsföring, hyresjuridik, hyresförvaltning eller liknande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter från fastighetsbolag.

Arbetet innebär kontakt med människor både i och utanför verksamheten vilket kräver en hög servicekänsla och en god samarbetsförmåga. Du ska ha en mycket god vana vid IT, gärna tidigare erfarenhet av arbete i momentums fastighetssystem. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Du ska vara noggrann, strukturerad och ordningsam. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Giltigt B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun och GHAB vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun och GHAB ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Grums Hyresbostäder AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Liknande jobb


Bosocial samordnare

Bosocial samordnare

18 oktober 2024

Bostadsförmedlare

1 oktober 2024

Bostadsadministratör

27 september 2024

Bostadssekreterare

Bostadssekreterare

30 augusti 2024