Utmanande och spännande Business Analyst roll till Scanias Inköpsfunktion?

Utmanande och spännande Business Analyst roll till Scanias Inköpsfunktion?

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Är du ute efter en utmanande och spännande Business Analyst roll på Scanias Inköpsfunktion?

Scania Inköp ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. Inköp har idag totalt fem inköpsavdelningar, tre som ansvarar för inköp av direktmaterial till Scanias lastbilar, bussar och Industri & Marinmotorer samt två inköpsavdelningar som bland annat köper in reservdelar och indirekt material. Parallellt med detta så leder Scania utvecklingen av stora gemensamma projekt inom TRATON så tjänsten på inköp innebär en chans att få vara med och ta del av utvecklingen inom Scania men även inom hela TRATON.

 

Nu har du chansen att söka ett spännande jobb som Business Analyst inom Scanias inköpsfunktion. Om du vill vara med och arbeta i en dynamisk, omväxlande och internationell miljö med drivna arbetskollegor så är du helt rätt person för jobbet!


I din Business Analyst roll kommer du arbeta nära och supportera den globala inköpsorganisationen med analyser och strategisk information samt samarbeta med andra avdelningar inom Scania såsom Legal, Treasury och Corporate Control. Arbetet utgörs till stor del av finansiella leverantörsanalyser men även analyser av råmaterialpriser samt projekt för att identifiera kommersiell potential inom inköp. Vidare finns ett med Treasury delat ansvar för Supply Chain Financing, ett samarbete med SEB där Scania erbjuder leverantörer en betalningslösning. Det finns även ett samarbetar inom VW-gruppen rörande riskmanagement som är högst påtagligt.

 

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att söka information, göra analyser, dra rätt slutsatser och presentera dem på ett pedagogiskt och tydligt sätt för att inköpsledningen ska kunna ta rätt beslut. Du kommer att vara med som stöd vid förhandlingar, presentera information rörande Business Analysis kompetensområde, samt hålla och utveckla internkurser.

 

Din profil

Vi söker dig med god analytisk och pedagogisk förmåga. Vi ser gärna att du är civilekonom med tekniskt intresse alternativt civilingenjör med ekonomiinriktning. Miljön är internationell så din engelska måste hålla god nivå. Arbetet kräver att du är resultatfokuserad, självständig och drivande. I en supportfunktion som vår är det viktigt att kunna prioritera bland kundönskemålen för att ge maximal nytta åt Scania. Då du kommer att ha hela inköpsorganisationen som kontaktyta är det viktigt att du är kundorienterad och gillar att utveckla och underhålla ett stort nätverk. Synlighet är A och O i rollen.

 

Tror du att det är Dig vi söker? Skynda dig att skicka in din ansökan, utmaningen väntar runt hörnet!

 

För ytterligare information kontakta:

Peter Palmkvist, Head of Business Control & Analysis, e-mail:peter.palmqvist@scania.com eller

Enisa Muhic, Analyst, tfn 08-553 809 56

Vänligen respektera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. 

 

Ansökan:

Ansök via vår hemsida senast den 1 Mars. Urval sker löpande under ansökningsperioden.

Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.

Vi ser fram emot din ansökan!


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte över 137 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i TRATON.SE. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024