Utökning av enhetschef LSS

Utökning av enhetschef LSS

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 tillsvidareanställda omfattar fyra verksamhetsområden ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt Hälso- och sjukvård och korttidsvistelse. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet, utredare/utvecklare och administrativt stöd.
Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Inom verksamhetsområdet LSS/socialpsykiatri utökar vi nu med en enhetschef - välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef har du resultatansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. Du ansvarar för att leda, samverka och utveckla verksamheten inom givna ramar och för att nå uppsatta mål. Det är av stor vikt att du har förmåga att skapa ett gott samarbete genom tillit och engagemang. Vi förväntar oss att du kan coacha och leda förändring och utveckling inom din enhet. I samverkan med andra professioner arbetar vi tillsammans för att ge en god vård och omsorg för våra kommuninvånare. Du kommer med ditt engagemang och din kreativitet tillsammans med medarbetare skapa en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Du är ansvarig för två gruppbostäder och för ett antal omsorgstagare med personlig assistans i ordinärt boende. Du kommer att ingå i ett team bestående av enhetschefer som har ansvar för verkställighet av bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet och personlig assistans enligt LSS i Omsorgsförvaltningen. Teamen har ett gott arbetsklimat och arbetar nära tillsammans. Känner du att detta låter som en verksamhet du vill vara en del av? I så fall är du varmt välkommen att söka till oss.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning och erfarenhet inom området funktionsnedsättning. Du har kunskap och erfarenhet inom ekonomi, personaladministration, IT och är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som styr verksamheten. Det är meriterande att du har ledarerfarenhet och att du har erfarenhet av att arbeta med människor. Du har lätt för att samarbeta, är självständig, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har en god förmåga att prioritera och organisera dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att skapa delaktighet och en kreativ och öppen dialog. Genom ditt engagemang får du med dig och lyfter dina medarbetare och motiverar dem att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


17 december 2024

Töreboda Kommun söker Enhetschef

Töreboda Kommun söker Enhetschef

17 december 2024