OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du jurist och trivs med att arbeta i operativ verksamhet? Vill du ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker?
Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med ett stort och viktigt uppdrag. Den operativa avdelningen vid Spelinspektionen består av tre enheter som ansvarar för licensgivning, tillsyn och regelutveckling på den svenska spelmarknaden.
Det här får du arbeta med hos oss
Du deltar i och driver utredningar av internationella aktörer i samverkan med kollegor hos oss och på andra myndigheter inom och utanför Sverige. Du kvalitetssäkrar beslut och ger rättsligt stöd inom avdelningen i olika frågeställningar. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag och ansvarar för, och medverkar till, att vi får en enhetlig och korrekt rättstillämpning och du kommer att vara en länk mellan den operativa avdelningen och vårt rättssekretariat.
Du kommer att vara placerad på enhet 1 och arbeta tillsammans med den operativa avdelningen.
Din bakgrund och din kompetens
Vi söker dig som har en juristexamen eller en jur.kand. Du har arbetat minst tre år med kvalificerade juridiska bedömningar i en operativ verksamhet och det är meriterande om du har arbetat med tillsyn i en statlig myndighet.
Du bör ha en mycket god analytisk förmåga och kunna fatta välgrundade beslut utifrån tillgängliga underlag. Du uttrycker dig enkelt, tydligt och pedagogiskt. Du har en god förmåga att samarbeta med andra och du är hjälpsam, lyhörd och tar ansvar för att gemensamma uppdrag fullgörs i tid. Du tar initiativ, tänker nytt och tar ställning i frågor. Som person är du lösningsinriktad och ser möjligheter. Du kan leda och hantera flera arbetsuppgifter parallellt och som kollega är du trygg i din roll och har lätt för att samarbeta med kollegor och externa parter med olika bakgrund och kompetens. Då du kommer att arbeta med kvalitet behöver du även vara noggrann.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vid din förmåga att bidra till en god och trevlig arbetsmiljö.
Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.
Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta till viss del på distans och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter.
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av enhetschefen Christina Engbrink, 0765-330 195. Fackliga kontaktpersoner är Marcus Aronsson (SACO), 0152-65 01 62 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-65 01 48.