Utredare 100 % till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Socialförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, omsorg om  personer med funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg.

Socialförvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden. Sammanlagt arbetar cirka 350 personer inom förvaltningen.

Arbetsuppgifter

Du ska arbeta i  socialförvaltningens planerings och utvecklingsenhet. Din inriktning är äldrefrågor, och arbetsuppgifterna är huvudsakligen utredningar, kvalitetsuppföljningar, lex sarah-utredningar, statistik, kontakt med LOV-företagen, omvärldsbevakning mm.  

Du är direkt underställd socialchefen. Socialförvaltningen ärbetar med ständiga förbättringar och är mån om att erbjuda insatser och tjänster med god kvalitet.

 

Kvalifikationer

Socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Krav på yrkeserfarenhet. Meriterande är om du har arbetat som utredare inom socialtjänst och/eller arbetat som biståndsbedömare för äldre eller har annan erfarenhet från arbete med äldreomsorg

 

Tillsvidareanställning

Tillträdesdag: 1 oktober  eller efter ök

Sista ansökningdag: 17 augusti

 

 

 


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun Rönninge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 juli 2016

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


27 november 2024

Vi söker studenter till Enheten för juridik

27 november 2024

27 november 2024