OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontorets informations- och sekretariatsavdelning arbetar nära kommunledningen. På olika sätt stöttar och samordnar vi arbetet i den politiska beslutsprocessen. Arbetet som utredare innebär att du är sekreterare och ansvarig för kommunstyrelsens, och ett av dess arbetsutskotts, kallelse- och protokollsarbete. En del beslutsärenden är du även ansvarig handläggare för. Under 2006 gör vårt strategiska utvecklingsarbete en nystart. Genom att metodiskt, och i projektform, arbeta med våra utvecklingsområden sätter vi målet, vår kommunvision för år 2014, i starkt fokus. Som en av kommunledningskontorets utredare har du en given roll i detta arbete. Inom avdelningen arbetar vi tillsammans och delar på uppgifterna, vilket innebär att du måste vara beredd på att hugga i där det behövs - även om uppdragen ibland kan kännas lite udda. Här blandas kvalificerade uppgifter med enklare uppdrag. Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig högskoleexamen. Vi ser helst att du har något års erfarenhet arbetslivserfarenhet i bagaget, gärna från offentlig sektor. Vi tror att du är strukturerad i ditt arbete och rustad med ett öppet sinne för snabba förändringar. Att du kan samarbeta och uttrycka dig enkelt och begripligt, både skriftligen och muntligen, ser vi som en självklarhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
RekryteringsHuset Petra Lindomborg
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Enhetschef Therese Ekbladh
0380-51 86 57
Avdelningschef Cecilia Gerhardsson
073-074 72 11
Vikarieförmedlingen
0380-518188