OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen Söker Ref nr 2/08 UTREDARE Projektanställning, tillträde enligt överenskommelse t o m 2008-12-31. Projektets syfte är att kartlägga informationsbehovet av stöd- och hjälpinsatser hos äldre personer och som inte tidigare ansökt om bistånd samt att utifrån kartläggningen skapa rutiner för bra information och uppsökande verksamhet som kan användas i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifterna består av hembesök, information och kartläggning, sammanställa informationsmaterial och skapa rutiner för uppsökande verksamhet. Viss handläggning i form av utredning och beslut för äldre och funktionshindrade enligt socialtjänstlagen, färdtjänstlagen och riksfärd-tjänstlagen kan också förekomma. Kvalifikationskrav Vi ser gärna att den som söker har sociala omsorgs-programmet, socionomexamen, annan likvärdig utbildning eller erfarenhet av annan typ av arbete inom äldre- och handikapp-omsorgen, t ex hemtjänst. Kunskap/kännedom om gällande lagstiftning. Meriterande är erfarenhet av myndighetsutövning. God förmåga att kunna arbeta självständigt och i grupp samt att driva sitt arbete framåt. Kunna tala och uttrycka sig väl. God förmåga att sätta sig in i andra människors situation. Kunna ta beslut som är svåra och impopulära. Körkort krävs. Körkort krävs. Eftersom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att få en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception