OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatte- och avgiftsavdelningen ansvarar för ursprungskontroll av fordon samt besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bl a ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har ca 300 medarbetare. Vårt arbete med att ta in skatter och avgifter omfattar ca 14 miljarder per år.
Utredningsenheten stödjer Skatte- och Avgiftsavdelningens behov av resurser ifråga om olika expertstöd, kvalificerad handläggning och utredning.
Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med stora utvecklingsmöjligheter på en enhet med brett ansvarsområde. Du kommer att arbeta med ärendehandläggning och yttrande till domstol och andra myndigheter, i vissa ärenden fatta beslut och i andra bereda ärenden åt myndighetens jurister. Därutöver kommer du att arbeta med prövning av olika typer av ansökningar och utreda om givna tillstånd ska återkallas.
Din bakgrund
Du ska ha akademisk examen, gärna med juridisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du ska ha flerårig erfarenhet av kvalificerad ärendehandläggning inom offentlig förvaltning. Arbetsuppgifterna kräver att du har god kommunikationsförmåga och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi söker dig som
• har förmågan att arbeta självständigt och under eget ansvar, på ett professionellt sätt, efter myndighetens mål och värderingar.
• är analytisk, har förmåga att se helheten och kan ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter
• är noggrann och strukturerad, positiv och lätt att samarbeta med.
Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Tjänsten är tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde snarast. Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Upplysningar om tjänsten lämnas av sektionschef Ewa Westerlund 010-495 66 04, 070-9456200 eller St.f sektionschef Andreas Wedén 010-4956017 eller 076-7211243
Fackliga frågor besvaras av Jonas Maran, Saco, eller Anna Malmborg, ST. De nås via vår växel 0771-503 503.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med TSG 2014-174 senast den 25 februari 2014 via vår webbplats (http://www.transportstyrelsen.se/sv/Om-oss/Jobba-hos-oss ). Vårt urval görs med stöd av urvalsfrågor. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.