OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplats och arbetsuppgifter Svedala kommun har beviljats stimulansbidrag för att förbereda ett eventuellt införande av valfrihetssystem inom hemtjänsten. Som utredare kommer du att tillsammans med Vård och omsorgs ledningsgrupp leda arbetet under 2009 och 2010. Omkring 230 personer av kommunens befolkning har idag någon form av hemtjänst omfattande omvårdnad och serviceinsatser. Dessutom finns ett antal personer som enbart har trygghetslarm. Dina arbetsuppgifter innebär omfattande kontakter med förtroendevalda, Vård och omsorgs ledningsgrupp, enhetschefer, medborgare, offentlig förvaltning och näringsliv. Tjänsten är direkt underställd socialchefen. Du ska skapa en effektiv projektorganisation och svara för framtagande av förfrågningsunderlag omfattande mål med valfrihetssystem, kravspecifikation med bland annat krav på utförare och kvalitetskriterier, beslutsunderlag för förtroendevalda samt i övrigt förbereda verksamheten för förändring. I samarbete med andra ska du också utveckla stödsystem för verksamhetsuppföljning. Som utredare ska du i slutet av projektperioden vara behjälplig vid förhandlingar, utvärdering inkomna ansökningar och tilldelning av kontrakt med dem som uppfyller kraven i förfrågningsunderlaget. En viktig del av arbetsuppgifterna blir även att ta fram skriftlig information till brukare med flera. Kvalifikationer Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning samt dokumenterad erfarenhet av att leda projekt- och utvecklingsarbete. Du har kunskap om upphandlingsområdet och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen eller av arbete i offentlig förvaltning. Samma gäller erfarenhet från att genomföra utbildningar, seminarier etcetera. Som person är du analytisk och strategisk och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kommer att ha många interna och externa kontakter och därför är det viktigt att du kan samverka med andra. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.