OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.
E.ON är ett energibolag med hjärtat i hållbarhet som verkar på en marknad i ständig förändring. Ett nytt energilandskap växer fram och efterfrågan på förnybar energi ökar. Vi tar klimatfrågan på största allvar och tror på handling - här och nu.
På avdelningen Anslutning kommer du tillhöra teamet för service- och reklamationsärenden. Teamet består idag av två Utredare som har som uppgift att hantera kundärenden som kan uppkomma vid exempelvis avbrott i elnätet. Vi söker nu ytterligare en engagerad kollega som vill vara med och bidra med att ge våra kunder bästa möjliga service.
Arbetsuppgifterna består av att via mail och telefon hantera reklamationer, skadestånd, avbrottsersättning och andra frågor och ärenden som kan uppkomma i samband med avbrott i elnätet. Det kan även förekomma fysiska möten då vi ibland behöver infinna oss på plats där problemet uppkommit. Även enstaka resor till E.ON:s andra etableringar i landet kan förekomma. Dina kontakter blir många då du samarbetar med flera avdelningar inom E.ON exempelvis driftcentral, kundsupport och anslutning.
För att passa bra i rollen och i teamet krävs det att du har en god samarbetsförmåga och är bra på att kommunicera i tal och skrift. Har du arbetat inom kundtjänst eller kanske inom försäkrings- eller skadeståndsbranschen ser vi det som meriterande. Erfarenhet av energibranschen är ett stort plus.
Vi tror att du är en person som gillar människor och har hög social kompetens då du kommer att arbeta med många olika kontakter både externt och internt. Förmåga att se till helhetsresultat och arbeta för kundnöjdhet är viktiga delar i vår verksamhet. Då det kan förekomma tjänsteresor önskar vi att du har B-körkort.
Gillar du kundkontakt, struktur och ordning samt att ha kul på jobbet kommer du att trivas hos oss. För dig med ambition, drivkraft och förändringsbenägenhet ges goda möjligheter till professionell utveckling inom E.ON.
Din närmsta chef, Anette Friberg, tror på ett modernt och coachande ledarskap där medarbetarna ges frihet under ansvar. Det är viktigt att ha kul tillsammans och på så vis bidra till en stark teamkänsla där kunden sätts i fokus.
Välkommen med din ansökan redan i dag!
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Anette Friberg + 46 72349 826
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen: Lars-Inge Gustavsson , +46 73 0499876
Akademikerna: Malin Johansson, +46 705 240210
Ledarna: Michael Andersson, +46 705 250129
SEKO: Mats Lundberg, +46 730 499778