OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.
Socialförvaltningen är en gemensam förvaltning för socialnämnden och äldreomsorgsnämnden. Vi är nu inne i en mycket spännande fas i vårt kvalitets- och utvecklingsarbete. Rekryteringen till den nu aktuella tjänsten är en del i detta arbete. Som utredare tillhör du den administrativa enheten vilken är den enhet som ansvarar för de övergripande stödfunktionerna inom socialförvaltningen. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens alla olika verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen träffar efter upphandling årligen ett stort antal avtal med privata företag. Avtalen kan röra leverans av varor och tjänster, såsom inköp av sjukvårdsmaterial, trygghets- och personlarm eller vård- och behandlingsinsatser. Förvaltningen träffar även samarbetsavtal med organisationer och andra myndigheter, samt gör interna överenskommelser i bland annat lokalfrågor. I tjänsten ingår att stödja ledning och chefer i arbetet med att granska, teckna och bevaka avtal och interna överenskommelser. I det arbetet ingår att bevaka avtal med privata utförare av vård- och omsorgsinsatser, inom ramen för kommunens valfrihetssystem enligt LOV, samt samordna valfrihetssystemet. I tjänsten ingår också att samordna inköpen av larm- och bevakningstjänster och vara förvaltningens kontakt med upphandlat bevakningsföretag.
KVALIFIKATIONER
För att klara utmaningarna för denna tjänsten behöver du ha:
- juristexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer ändamålsenlig.
- erfarenhet av arbete med upphandlings- eller avtalsfrågor.
- erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
- en mycket god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift.
- B - körkort
Det är också bra om du har utbildning inom ekonomi och erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänstens lagstiftningsområde.
Som person är du strukturerad och målmedveten. Du har förmåga att arbeta enligt en tydlig process. Du organiserar och planerar ditt arbete väl och slutför det som påbörjats samt håller deadlines.
Du är lösningsorienterad och har god problemlösningsförmåga. Du hittar därmed snabbt lösningar på uppkomna problem.
Du är samarbetsorienterad, anpassar dig och hittar smarta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma arbetet.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Sökord: Jurist, juris kandidatexamen, jur.kand.