OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.
Den aktuella tjänsten som utredare är placerad centralt på kommunledningsförvaltningen, inom kansliavdelningen. Det är en inkluderande och prestigelös arbetsplats med hög och bred kompetens och ett stort engagemang. Avdelningen är en stödfunktion åt kommunens verksamheter, och hanterar bland annat juridiska frågor, utredningar, säkerhet och beredskap, informationssäkerhet, arkiv, registratur och nämndsadministration.
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med ständigt varierande arbetsuppgifter? Är du intresserad av att ständigt lära nytt och sätta dig in i nya kunskapsområden? Då ska du söka tjänsten som utredare med generell inriktning.
Som utredare på kommunledningsförvaltningen kommer du att få möjlighet att arbeta med utredning, planering, och uppföljning inom kommunens vitt skilda verksamheter.
Du kommer att planera och genomföra stora och små utredningar, såväl självständigt som tillsammans med kollegor; samla in, sammanställa, analysera och presentera fakta, utarbeta förslag till beslut, utföra samordnande och administrativa uppdrag, omvärldsbevaka, besvara remisser m.m.
Du kan komma att arbeta med områden såsom barnrätt, folkhälsa, trygghet, säkerhet och krisberedskap, uppföljning av politiska beslut och kommunstyrelsens uppsiktsplikt, demokrati och medborgarinflytande och mycket annat. Du deltar också i utvecklingen av kansliavdelningens egen verksamhet.
I vår kunskaps- och samarbetsinriktade organisation har du en vardag med stimulerande arbetsuppgifter och stor möjlighet att påverka din egen arbetssituation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen med samhällsvetenskaplig inriktning, till exempel inom statsvetenskap, och erfarenhet av utrednings- och analysarbete. Du bör ha god kompetens inom några samhällsvetenskapliga metoder (till exempel intervjuer, enkäter, fokusgrupper, dokumentanalys eller andra metoder) och dokumenterad förmåga och erfarenhet av att skriva rapporttexter.
För att vara framgångsrik i ditt uppdrag bör du ha god och dokumenterad kunskap om och erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är en förutsättning.
Som person är du nyfiken och tycker att det är utvecklande att sätta dig in i nya områden. Du har god analytisk förmåga och kan växla mellan att se både detaljer och helheter. Du har en förmåga att anpassa ditt angreppssätt så att det passar för olika situationer, till exempel beroende på uppdragets karaktär och arbetsgruppens sammansättning. Du kan tolka och förklara avancerade sammanhang på ett lättbegripligt sätt.
Flexibilitet, prestigelöshet och servicekänsla kännetecknar dig. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och trivs med att ta olika roller i gruppen beroende på uppdrag. Du har lätt för att samarbeta med andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.