Utredare

Utredare

Arbetsbeskrivning

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Den administrativa funktionen är kommunens länk mellan kommunens verksamheter och den politiska organisationen. En av våra tre utredare ska nu sluta och vi söker därför en ny utredare till funktionen.

Grums kommun har ingen traditionell nämndorganisation utan har utskott under kommunstyrelsen. Kommunens utskott är samhällsbyggnadsutskottet, planeringsutskottet och utbildnings- och omsorgsutskottet. Våra utredare delar på ansvaret för sekreterarskapet i de tre utskotten och är ett stöd till verksamheten i olika uppdrag som till exempel utredningar och uppföljningar av olika slag.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Som utredare tillhör du den administrativa funktionen och din närmsta chef är den administrativa chefen.

Arbetet som utredare innebär sekreterarskap i kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott, jävsnämnd samt i kommunens pensionärs- och handikappråd.

I tjänsten ingår utredningsarbete, uppföljningar och utvärderingar i olika frågor som rör kommunens verksamheter. Du deltar vid samhällsbyggnadsfunktionens ledningsmöten.

Som utredare har du också ansvar för sedvanligt administrativt arbete, diarieföring samt posthantering.

Du kommer i din roll också att ha ett särskilt ansvar för kommunens arbete med informationssäkerhet, ett arbete som är i en uppbyggnadsfas.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datorvana.

Kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen samt erfarenhet av arbete från offentlig förvaltning är meriterande. Det är även önskvärt med erfarenhet av att arbeta i digitala ärende- och dokumenthanteringssystem samt av utredningsarbete.

Vi ser att du är en flexibel och ansvarstagande person som värnar det goda arbetsklimatet.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete eller av arbete inom offentlig förvaltning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Giltigt B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vikarierande kommunsekreterare

1 november 2024

Vikarierande kommunsekreterare

Vikarierande kommunsekreterare

16 oktober 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

10 oktober 2024

Kommunsekreterare

23 september 2024