OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Tjänsten tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen.
Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.
Arbetsuppgifter
Som utredare ansvarar du för utredningar och beredningar av ärenden som är beslutade av kommunfullmäktige, kommunstyrelse och nämnder. Kan även handla om uppdrag från förvaltningarna. Presentation av underlag till ledningsgrupper, politiska organ och samråds/samverkansgrupper kan förekomma.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning motsvarade samhällsvetare/statsvetare eller annan jämförbar utbildning. Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet samt kunskap inom kommunal- och förvaltningsrätt är meriterande. Förväntan är att du är analytisk och kan se möjligheter och handlingsalternativ utifrån uppdragen. Vidare att du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta med kollegor men också att arbeta självständigt. Förmåga att kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. För att lyckas i rollen är du självgående och kan strukturera dina arbetsuppgifter samt leverera resultat utifrån deadlines.
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid. Tillsvidareanställning
Lön
Månadslön
Individuell lönesättning
Tillträde
Enligt överenskommelse
Fackliga företrädare
Vision
Tel vx 0970-818 000
Ansökan
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.