OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om Arbetsmarknadsavdelningen
Kommunledningskontorets arbetsmarknadsavdelning ansvarar för samordningen av kommunens integrationsarbete och etableringsuppdrag.
Socialtjänstens ekonomiska bistånd organiseras under avdelningen och arbetsmarknadsavdelning samordnar samtliga arbetsmarknadspolitiska insatser som kommunen medverkar inom.
Vi stärker under 2022 upp med nya resurser för att prioritera hälsoinsatser för personer som behöver stöd mellan kommun, sjukvård och myndigheter. Effektiva utredningar av arbetsförmåga, hälsofrämjande insatser och tydlig samverkan med vården och myndigheter kommer att ge många individer möjligheten att komma till rätt sysselsättning och försörjning.
Vårt mål med verksamheten är att integrationen ska öka och att kommuninvånare ska få egen och rätt försörjning. För att nå vårt mål har vi ett tätt samarbete med förvaltningar, externa aktörer och myndigheter.
Om jobbet
Som utredare kommer du att arbeta i nära samarbete med avdelningschef, utvecklare, enhetschefer och övriga funktioner inom avdelningen. Men också i vissa fall tillsammans med andra funktioner i den kommunala organisationen.
Vår avdelning består av fyra enheter och till avdelningens ledningsfunktion söker vi nu en utredare.
Arbetsuppgifter
I din roll kommer du bland annat att arbeta med:
- Utredningar, kommunens system för styrning och ledning, verksamhetsanalyser/utvärdering, granskning av övergripande interna processer och kvalitetsarbete
- Du kan även leda eller ingå i digitaliserings- och effektiviseringsprocesser
- Du initierar och genomför interna utredningar, arbetar fram underlag till strategier och handlingsplaner
Du blir underställd avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Vem söker vi?
- Du som är en problemlösare, uthållig och har håller hög kvalité i din leverans
- Du trivs med omväxling i arbetsuppgifternas svårighetsgrad och utförande
- Du är självständig men också en engagerad kollega i arbetsgrupper
- Du har förmågan att leda processer och grupper vid behov
- Du har en stark vilja att vara med och göra skillnad för våra medborgare
Kvalifikationer
- Du har högskole-/universitetsutbildning inom statsvetenskap, ekonom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Du har erfarenhet av att arbeta inom verksamhetsområdet
- B-körkort och tillgång till bil
Du ska behärska det svenska språket i såväl tal som skrift och ha goda IT-kunskaper. Det är meriterande om du har arbetat inom en politiskt styrd organisation med strategiska och samordnande arbetsuppgifter.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan redan idag!
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078