Utredare

Utredare

Arbetsbeskrivning

Letar du efter nya utmaningar och vill vara en del av kommunstyrelseförvaltningens nya administrativa enhet? Attraheras du av ledorden; Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation? Då kan du vara den utredare vi söker!

Kommunstyrelseförvaltningen söker dig som vill ha ett omväxlande och utmanande arbete där du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling.

På förvaltningen finns enheterna kansli, ekonomi, HR, samhällsbyggnad samt näringsliv och turism. Vi befinner oss i en förändringsprocess där kansliet omvandlas till en administrativ enhet med ett utökat uppdrag.  

I uppdraget ingår att stödja och ansvara i områdena administration, juridik, digitalisering, säkerhet och kommunikation.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga medarbetare inom enheten och förvaltningsöver­gripande medverka i och leda olika typer av utredningsuppdrag och utvecklingsprojekt. Du är delaktig i ärendeberedning och sammanträdesadministration. Du deltar i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och riktlinjer för effektivisering av digital ärendehantering och registrering.

Sekreterarskap och handläggaruppgifter i kommunstyrelsens olika råd. Samordnare av kommunens barnkonventionsarbete. En av kommunens webbredaktörer.

Dataskyddshandläggare (GDPR) för kommunstyrelse­förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Har du dessutom en utbildning i projektledning så ser vi det som meriterande.

Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor. Det är även meriterande om du har färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem.

Du ska ha goda datakunskaper (office-programmen) och kunna uttrycka dig mycket bra i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har intresse för att utveckla rutiner och arbetssätt samt att arbeta med digitalisering inom området. Det är viktigt att du ser samverkan och utveckling som framgångsfaktorer.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Dessutom är du serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt och är tillmötesgående i kontakten med andra. Du är tydlig och pedagogisk.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Arbetstid
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontakt
Kanslichef Ylva Petersson, tfn 0589-870 07. E-post ylva.petersson@arboga.se

Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, tfn 0589-870 21.
Akademikerförbundet: Clary Burman, tfn 0589-871 50.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2023-01-29

Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

 

 

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga − plats för inspiration."


Välkommen du också!

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024