OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi på kommunledningskontoret har en drivkraft som gör oss engagerade. Vi sprider det vidare genom service till allmänheten. Vår kompetens och vårt engagemang bidrar till utveckling och dynamik i hela kommunen. Hos oss både vill och vågar vi varje dag, allt i samhällsnyttans tjänst.
Kansliet ansvarar bl.a. för kommunkansliet, upphandling, arkiv och registratur, juridisk rådgivning och dataskyddsfrågor samt kommunövergripande utredningar. Sammanlagt finns för närvarande elva kollegor på kansliavdelningen och du kommer att jobba nära kansliets kommunsekreterare och utredare. Kansliets främsta uppdrag är att vara en stödfunktion för kommunens ledning och politiska organisation. Härifrån samordnas den politiska ärendeprocessen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, nämnderna och utskotten, samt samordning och uppföljning av överförmyndarverksamheten.
Utredare
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig omväxlande och utmanande arbetsuppgifter, samt möjlighet att vara med och bidra till utveckling av verksamheten. Som kvalificerad utredare ansvarar du för och driver utredningar, i första hand utifrån ett kommunövergripande perspektiv. Utredningarna kan gälla kommunens alla verksamheter. Utredningarna gör du själv eller tillsammans med andra, ibland i projektform. Vidare utarbetar du förslag, gör analyser och uppföljningar. Du tar fram beslutsunderlag till både den politiska ledningen och kommunledningen, samt samordnar kommunens bolagskoncern.
Övrig information
Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.
Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ska du ha en akademisk examen med inriktning mot juridik, offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Kunskap om kommunal- och förvaltningslag och offentlighet och sekretess är meriterande. Vi ser även gärna att du har flerårig arbetslivserfarenhet av utredningsarbete och goda kunskaper om vedertagna utredningsmetoder. Vidare krävs vana av att självständigt kunna ta fram relevanta faktaunderlag inklusive tillämplig lagstiftning, att analysera, att sammanställa, samt att redovisa både muntligt och skriftligt. Det är även meriterande om du har projektledarerfarenhet.
Som person tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter, har god förmåga att skapa struktur, planera, säkerställa och följa upp ditt arbete. Du har en analytisk och strategisk förmåga som gör att du kan överblicka, prioritera och snabbt sätta dig in i nya områden. Du är serviceinriktad, bra på att knyta kontakter och samarbeta. Det är viktigt att du har mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Läs mer här
Vår hemsida
https://nykvarn.se