Utredare

Utredare

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid, vill du vara med?

ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att planera, leda, genomföra och presentera uppdrag och utredningar som initierats av tjänstemanna- och/eller politisk ledning. Du svarar på medborgarförslag, remisser och motioner samt utvecklar och följer upp styrdokument. Du ger stöd till verksamheterna i verksamhetsutveckling, utredningsmetodik, processkartläggning och projektarbete. Du arbetar både självständigt och i samarbete med andra. Arbetet bygger oftast på samverkan med våra verksamheter och ibland även extern samverkan.

I denna tjänst arbetar du 80 procent riktat mot omsorgsförvaltningen och 20 procent av tiden med kommunövergripande utredningsarbete. Denna fördelning är inte exakt utan kommer variera utifrån behov.

Du hör organisatoriskt till kvalitet- och utvecklingsenheten som leds av kommunens ekonomichef. Du ingår i omsorgsförvaltningens ledningsgrupp och arbetar nära förvaltningschef och resultatenhetschefer. I förvaltningen ingår socialtjänst och vård och omsorg. Förvaltningen levererar välfärd till alla invånare i Avesta kommun med behov av stöd inom dessa områden. I tjänsten ingår arbetsuppgifter som exempelvis:

• Samordna och leda utredningar som politiken beställer
• Svara på remisser, motioner, granskningar, medborgarförslag
• Att bidra till verksamhetsutveckling genom att samordna utvecklings- och kvalitetsarbete
• Ta fram statistik för verksamheterna
• Att representera omsorgsförvaltningen i kommunövergripande forum

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort samhällsintresse samt kunskap och engagemang för socialtjänst och vård- och omsorg. Du trivs med att driva utveckling framåt och din goda samarbetsförmåga gör att du får med dig andra i dina utvecklingsuppdrag, utredningar och projekt. Du har en analytisk och stilistisk förmåga som gör att du producerar dokument och presentationer av hög kvalitet.

För att trivas i den här rollen behöver du vara en person som inte är rädd för att ta dig an nya uppdrag och utmaningar.
Digitala lösningar är naturligt för dig och du har lätt för att lära dig nya program och system. Även om stöd finns krävs det i den här tjänsten att du tar ansvar för att organisera och strukturera det egna arbetet och initierar den samverkan som krävs för uppdraget.

Krav/kvalifikationer:
• Socionomexamen eller annan för tjänsten relevant akademisk utbildning på högskole-/universitetsnivå
• Erfarenhet av att leda utrednings- och eller utvecklingsarbete
• Du är bekväm att tala inför andra
• Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation är meriterande

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Förmåner
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommun, Kommunkansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2024
  • Ansök senast: 8 oktober 2024

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024