OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I eHälsomyndighetens uppdrag ingår bland annat ansvar för att samla in och tillhandahålla statistik över läkemedelsförsäljningen i landet. Den statistik som eHälsomyndigheten samlar in förmedlas bland annat vidare till landsting och myndigheter för analys. I uppdraget ingår även distribution av läkemedelsförmån, vilket innebär att myndigheten samordnar faktureringen och betalningen av subventioner som landstingen bekostar enligt Lag (2002:160) om läkemedelsförmåner m.m.
Vi söker utredare inom avdelningen E-hälsotjänster. Du kommer att arbeta inom enheten Kunskaps- och beslutsstöd med uppdrag inom områdena läkemedelsstatistik och distribution av läkemedelsförmån. Du kommer att framställa och etablera nödvändiga verksamhetsprocesser och rutiner och delta i enhetens löpande arbete med utgångspunkt i kravhantering och produktägande. I din roll verkar du i gränssnittet mellan IT och verksamhet, med mycket kundkontakt och deltagande i utredningar och projekt som myndigheten utför.
Du erbjuds ett arbete med spännande och komplexa arbetsuppgifter, tillsammans med engagerade, hjälpsamma och kompetenta kollegor, i centrum av den nationella utvecklingen av e-hälsa.
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk utbildning inom systemvetenskap eller liknande
• Förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt
• Ett strukturerat arbetssätt genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetat på ett effektivt sätt
• God kommunikativ förmåga
• God samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt
Meriterande är kunskap inom ekonomi och erfarenhet av offentlig verksamhet.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Information om tjänsten
Anställningarna är tillsvidare och på heltid med tillträde under hösten. Placering för anställning är Kalmar. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kommer resor och boende i Stockholm under en längre överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.
Frågor om tjänsten besvaras av Tomas Lithner, avdelningschef E-hälsotjänster, tel 010-458 62 86; Monika Elfström, HR-specialist, tel 010-458 62 70; Emmeli Gross, Saco-S, tel 010-458 63 04; och Anna-Carin Ögren, ST, tel 010-458 63 90.
Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 5 augusti 2016.
Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten bildades den 1 januari 2014 och skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.
Vi tror på en framtid där hälso- och sjukvården samt omsorgen fullt ut använder möjligheterna med ny teknik. En framtid där yrkesverksamma inom hälsa, vård och omsorg har tillgång till rätt information i rätt tid och där tjänster och verktyg gör arbetet enklare. Vi tror också på en framtid där individen blir mer delaktig i sin hälsa och vård tack vare ny teknik. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44