OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetslivsförvaltningen har ansvar för arbetet med att effektivt och med hög kvalitet bedriva integration, vuxenutbildning och åtgärder för stöd till arbete. Vid arbetslivsförvaltningen arbetar ett 100-tal av kommunens totalt 1800 medarbetare. I arbetsmarknadsåtgärder finns dessutom cirka 300 personer.
Arbetslivsförvaltningens uppdrag är Arbete & Integration, Vuxenutbildning med Komvux, Svenska för invandrare (SFI), Lärcentrum, Lärvux, och Yrkeshögskola.
Vår värdegrund är Kund, Ansvar och Glädje.
Arbetslivsförvaltningen söker dig som vill arbeta i en expansiv förvaltning med uppdrag inom arbetsmarknad, mottagning, integration och vuxenutbildning. Du kommer att arbeta tillsammans med ledningsgrupp och verksamhetsstrateger och vara direkt underställd förvaltningschef. Att vara anställd i arbetslivsförvaltningen innebär att arbeta i en kreativ och flexibel verksamhet som fyller en viktig funktion för kommunens medborgare inom arbetsmarknadsfrågor, integration och utbildning för vuxna.
Arbetsuppgifter:
På denna nyinrättade tjänst som utredare ingår det nämndsadministrativa arbetsuppgifter samt att självständigt bedriva utredningsarbete, besvara remisser och skrivelser, samla in och bearbeta statistik samt förbereda ärenden som ska beslutas i en kommunal nämnd. En utredare inom arbetslivsförvaltningen arbetar i nära samarbete med arbetslivsnämndens politiker. I arbetet ingår även att samarbeta med andra förvaltningar i arbetet med olika planer och projekt samt att besvara interna och externa frågor.
Dina personliga egenskaper är viktiga. Det är viktigt att du har vana från offentlig förvaltning och att du trivs med att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du arbetar självständigt och har en god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du tycker om utredningsarbete och att skriva. Du skall hålla dig uppdaterad om nya regler och bestämmelser inom ditt ansvarsområde.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan akademisk utbildning som vi bedömer är likvärdig. Goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt. Du har erfarenhet av utredningsarbete. Erfarenhet från arbete i en politisk styrd organisation är meriterande.
Du har ett stort intresse för samhällsutveckling, omvärldsorientering och har lätt för att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du motiveras av att se resultat och utveckling och du har ett lösningsfokuserat arbetssätt.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har förmåga att förstå sammanhang och utifrån stor och komplex informationsmängd analysera och sammanfatta det som är viktigt för verksamheten. Som utredare är det viktigt att ha en analytisk och kommunikativ förmåga.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och förmåga att kunna uppfylla kompentenskraven ovan.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Arbetstid/varaktighet:
Tillsvidare/heltid med tillträde e.ö.
Lön:
Individuell lönesättning
Sista ansökningsdag:2016-08-28
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Förvaltningschef Sig-Britt Ahl
0611-34 86 05
VISION Rolf Rödlund
070-191 94 82
JUSEK Mats Gradin
073-274 54 54
Kommunal Malin Lövkvist
070-419 86 88
Tf Rektor Elisabeth Pettersson
0611-34 80 91
070-210 13 15
Lärarförbundet Leif Lundin
0611-34 88 77
Fena Rekrytering AB Nina Stering-Näslund
070-660 26 24
Skolledarförbundet Kenneth Svanemar Näslund
070- 252 11 72
Kommunal Annelie Persson
0611-34 89 07
Verksamhetschef Södra området Eva Claesson
070-346 61 43