Utredare

Arbetsbeskrivning

Statens tjänstepensionsverk (SPV) är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer samt 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 270 medarbetare.

På sektion planerad pension arbetar vi med att bevilja och administrera förmåner för den statliga tjänstepensionen. Sektionen har en rad ansvarsområden inom olika avtalsområden som gäller exempelvis anställda inom teater- och musikområdet och på ambassader samt statliga chefer som till exempel generaldirektörer. Sektionen fungerar också som backoffice till vår kundservice. Det innebär att vår sektion besvarar cirka tio procent av de frågor som kommer in till SPV . Medarbetarna på sektionen har olika ansvarsområden och är kontaktpersoner för olika verksamhetsområden inom SPV.

ARBETSUPPGIFTER
Som utredare kommer du att arbeta med att administrera olika utskick inom vår tjänst Enklare pensionshantering. Det innebär i praktiken att du skickar handlingar till de personer som ska gå i pension och bevakar deras önskemål via e-post. I arbetet kan också andra enklare administrativa uppgifter ingå.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och har erfarenhet av att arbeta med service där kundmötet är i fokus, till exempel via telefon eller genom personliga möten.

Det är meriterande om du har
* gått utbildningen ”Försäkringsrådgivare/administratör för bank, försäkring och pension” på YH Mitt
* arbetserfarenhet från bank- eller försäkringsbranchen
* kunskaper inom pensionsområdet.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person vill vi att du
* är noggrann och har lätt för att lära dig nya saker
* är kundorienterad och serviceinriktad
* har fokus på lösningar
* ser vad som behöver göras och fångar upp möjligheter till förbättringar
* har god initiativ- och beslutsförmåga
* är duktig på att kommunicera, både muntligt och skriftligt.

ÖVRIGT
Du kommer att arbeta i en organisation med trevlig atmosfär i helt nyrenoverade lokaler, där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. SPV ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och vi satsar därför mycket på att erbjuda en frisk arbetsplats. Att utveckla sin kompetens är också en naturlig del av vår vardag. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Läs mer om oss som arbetsgivare och våra förmåner på www.spv.se under Jobba på SPV.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Jonsson

Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming

ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens tjänstepensionsverk Sundsvall
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse., upphör: 2017-07-01 .
  • Publicerat: 24 augusti 2016

Besöksadress

Jägargatan 1 85190 Sundsvall
None

Postadress

Jägargatan 1
Sundsvall, 85190

Liknande jobb


20 november 2024

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

28 november 2024

Granskare inom välfärdsbrott

Granskare inom välfärdsbrott

27 november 2024