Utredare

Arbetsbeskrivning

Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan – kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.

Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23500 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!

I kommunledningsstaben ingår funktionerna ekonomi, personal, kommunikation och kansli. Arbetet består av såväl strategiska utvecklingsfrågor som operativt stöd till verksamheten.

Kanslifunktionen arbetar med juridiska ärenden och utredningar för hela förvaltningen. Kanslifunktionen är ett administrativt stöd till den politiska ledningen och här finns kommunstyrelsens diarium, notarius publicus och all service runt borgerliga vigslar. När det är valår är det praktiska genomförandet av valen en stor uppgift. I kanslifunktionen ingår även överförmyndarverksamhet, säkerhetssamordnare, IT-strateg, folkhälsostrateg, projektledning och kvalitetsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som utredare på kanslifunktionen arbetar du främst på uppdrag av kommunchef och kanslichef. Arbetsuppgifterna består till största delen av arbete kring kvalificerade utredningar, andra utredningar och utvärderingar, remissvar, motionssvar, statistiska sammanställningar och analyser där du i vissa sammanhang presenterar och håller föredrag kring ämnet. Du ansvarar för att årligen genomföra och sammanställa kommunens befolkningsprognos. Du fungerar som projektledare för kommunens arbete inför valet under valår. Det ingår i dagsläget att vara sekreterare i kommunens lokala brottsförebyggande råd samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom kansliets verksamhet utefter aktuella behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en samhällsinriktad utbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning i offentlig förvaltning är meriterande. Du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna kommunal förvaltning, och av arbete med statistik, analyser och utredningar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har ett engagemang för arbete i en politiskt styrd organisation. Arbetet kräver att du är datorvan och har en god kunskap i Officepaketet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet/kunskaper av projekt- och utvärderingsmetodik samt befolkningsprognoser med hjälp av prognosverktyget Demos. Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är självgående och kan hantera flera frågor simultant och du har en god samarbetsförmåga.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf kanslichef Anita Dalengren
0321-595012
Assistent Mona Brolin
0321-595015
Kanslichef Pehr Johansson
0766-43 50 12
Kanslichef, Ulricehamns kommun Pehr Johansson
0321-595012

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ulricehamns kommun, Kanslifunktionen Ulricehamn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-01 .
  • Publicerat: 10 oktober 2016

Besöksadress

Höjdgatan Ulricehamn
None

Postadress

Höjdgatan
Ulricehamn, 52386

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024