Utredare Administrativa avdelningen

Arbetsbeskrivning

Sjukhusadministrationen

Med 8 000 anställda, 1 000 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad
vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.


Vill du möta utmaningar, ha varierande arbetsuppgifter och få möjligheten att växa? Det kan du få hos oss – ett universitetssjukhus och en arbetsplats där vi tror på att ditt engagemang och din kunskap skapar ett bättre liv. Du är viktig. Inte bara för våra patienter, utan också för oss och vår framtid.

Vår verksamhet
Administrativa avdelningen inom sjukhusadministrationen arbetar med funktions- och ledningsstöd inom sjukhusadministrationen samt övergripande frågor som administrativa processer och stödsystem, samordning av besluts- och ärendehantering inom sjukhuset och i relation till regionkontoret och externa parter. Avdelningen har ett tiotal medarbetare och vi sitter i nyrenoverade lokaler där vi arbetar aktivitetsbaserat.

Vårt erbjudande
Som utredare och stödperson i sjukhusadministrationens uppdrag och processer arbetar du proaktivt och med helhetssyn, ser till att uppgifter genomförs korrekt och i tid. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med många olika funktioner samlade. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innefattar såväl förvaltningsadministration som utvecklingsfrågor.

Eftersom vi arbetar gränsöverskridande, kan du även få möjlighet att arbeta med andra uppdrag inom sjukhusadministrationen.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av följande:
• Handläggning av olika typer av ärenden, exempelvis utredningar, samordning av yttranden och framtagande av styrande administrativa dokument, samt förvaltning av sjukhusadministrationens tjänstekatalog
• Arbete, självständigt och i grupp, i olika typer av uppdrag och processer, genom administration, dokumentation och arbete i våra olika stödsystem, såsom system för dokumenthanteringssystem och diariesystem
• Stöd till sjukhusets projektkontor och förvaltningen av sjukhusets projektportfölj

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning och har erfarenhet och vana att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Du bearbetar information och målgruppsanpassar den i allt från formella beslutsunderlag, presentationer till löpande dokumentation. Du är bekväm i att arbeta med Officepaketets olika program och är intresserad av att lära dig olika typer av digitala verktyg som vi använder.

Du drivs av att utveckla och förbättra, du kan koordinera olika frågor och aktiviteter, allt för att se till att verksamheten flyter. För att fungera i rollen har du hög integritet och skapar förtroendefulla relationer.

Kunskap om hur den politiska ärendeprocessen fungerar och förståelse för vad det innebär att arbeta i offentlig förvaltning är meriterande, liksom erfarenhet av arbete i projekt och med projektadministration.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.

För mer information
Administrativ direktör Frida Antesson, 018-611 57 45
Administrativ chef Helena Broberg, 018-611 15 33
Fackliga företrädare nås via växeln 018-611 00 00

Ansökan
Välkommen med din ansökan via länken nedan!

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Marteleur
018-611 21 46
Susanne Ruckman, avdelningschef
018-6112508
Ulf Olofsson, avdelningschef,
018-611 2174

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Uppsala län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100% , Tillträde enl ök -
  • Publicerat: 31 mars 2017

Besöksadress

Box 26074
None

Postadress

Box 26074
Uppsala, 75026

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024