Utredare avdelningen för Regler och tillstånd

Arbetsbeskrivning

Vill du delta i vårt arbete med att kvalitetssäkra insatser inom socialtjänsten och personlig assistans?Den 1 januari 2011 centraliseras den tillståndshandläggning som idag äger rum i Socialstyrelsens regioner och som omfattar tillstånd till enskild verksamhet enligt socialtjänstlagen, SoL, samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS.Samtidigt kommer samtliga enskilda näringsidkare som anordnar verksamhet med personlig assistans enligt LSS att omfattas av tillståndsplikt.Med anledning av förändringarna söker vi utredare för tillståndsprövning inom dessa områden.Arbetsuppgifter Som utredare handlägger du ansökningar från enskilda huvudmän avseende tillstånd för att anordna personlig assistans och tillstånd för enskild verksamhet inom socialtjänstens område.Tillståndsprövningen innebär att du granskar ansökningshandlingar, begär in kompletteringar, gör bedömningar i förhållande till gällande lagstiftning samt arbetar fram ett skriftligt förslag till beslut.Du har fortlöpande kontakter med de näringsidkare som ansöker om tillstånd och du besvarar förfrågningar från sökande och allmänhet rörande regelverket.Arbetet innebär vissa resor inom landet.Kvalifikationskrav Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och flerårig erfarenhet som handläggare inom offentlig förvaltning.Det är meriterande om du har följande erfarenheter/kunskaper: .Handläggning av tillståndsärenden enligt SoL och LSS .Arbete med social tillsyn - statlig eller kommunal .Arbete inom socialtjänstens alla sakområden eller Försäkringskassan, framför allt assistansersättning .Arbete med kvalitetsledningssystem .Arbete med offentlig upphandling Anställningsinformation Vi söker medarbetare för såväl tillsvidareanställning som visstidsanställning i Stockholm.Beträffande tillsvidareanställningar tillämpas sex månaders provanställning.Ange gärna vilket område som du i första hand skulle vilja arbeta inom - socialtjänstens olika sakområden eller personlig assistans.Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare.Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.Sista ansökningsdag är den 21 november.Ansök genom att trycka på knappen nedan.Ange diarienummer 211-35376/2010.Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 4 november 2010
  • Ansök senast: 21 november 2010

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024