Utredare för skadat gods

Utredare för skadat gods

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu efter en utredare till området för skadat gods där du bl.a kommer ha ansvar för indrivning av större claims-ärenden som ska regleras via kunds Skadereglerare, spåra returer samt ha hand om ärenden och arbeta förebyggande med företagets processer. Låter detta som din nästa utmaning? Sök då tjänsten redan idag! 


Heltid med goda möjligheter till förlängning. 
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.
Inhyrningsperiod: Omgående tom 2022-12-01 
På plats hos kund i Helsingborg, med viss flexibilitet för arbete remote. 


För den här tjänsten blir du anställd av Randstad och uthyrd som konsult till vår kund i Helsingborg. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetet som utredare hos vår kund innebär indrivning av claims-ärenden till Transport Syd o Väst’s avtalsparter (och deras kontaktpersoner för claims/reklamationer). Du kommer ha hand om indrivning av större claims-ärenden som t.ex. om ett helt släp/bil hamnat i diket som även ska regleras via kunds Skadereglerare. Utöver claims så ingår även spårning av en del returer som ska in till Helsingborg samt uppföljning av ärenden samt arbeta förebyggande.


Det är viktigt att samla in korrekt underlag och data för varje ärende och ha god korrespons och kommunikation. Arbetet kommer även ge tid för analys och potentiella förbättringar för att effektivisera arbetet.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten som utredare hos vår kund tror vi att du ser dig själv som en analytisk, kommunikativ och strukturerad person. Att alltid säkerställa rätt underlag och data i samtliga ärenden är av yttersta vikt, så ett öga för detaljer är en mycket bra egenskap att ha med sig. Du trivs och är van vid att ha flera ärenden och arbetsuppgifter igång samtidigt, kan arbeta systematiskt och prioritera i en ständigt föränderlig miljö och motiveras av problemlösning. 


För att kunna ta dig an rollen behöver du; 


Arbetat med någon form av indrivning tidigare (exempelvis på ett åkeri, hos en transportör eller som skadereglerare) 
Ha goda kunskaper inom Excel 
Vara snabblärd i nya system, ha affärssystemvana 
Vara noggrann men ändå effektiv 
Tala, förstå och skriva god svenska 

Mycket meriterande om du arbetat inom logistik med inriktning på Skadat gods, indrivning/claims, skadereglerare, LEAN.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-05-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024